futte (tm) Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Halsbetennelse med streptokokker er smittsomt ja.
frøken blå Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Kommer ann på om den er bakteriell eller forårsaket av virus. Den jeg har nå er bakteriell. Den følger det oftest IKKE med snue og hoste. Da er den bakteriell og sitter godt nede i halsen. Ømt å svelge og trykker på ørene. Gult tykt belegg på mandlene. Behandles med pencillin. Svært lite smittsomt. Den virus-forårsaka halsbetennelsen er det ingenting å gjøre med. Som en forkjølelse, smitter lettere. Hoste + snue i tillegg. Var hos legen på mandag og fikk denne leksa. Jeg er på den ikke-smittsomme.... Aaaaaaaaaatsjoooooo!!!!!!!!!!!!!!
futte (tm) Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Hmm... Storebror hadde den bakterielle og fikk beskjed om at den var smittsom. Var en annen i barnehagen som og var syk og uka etter fikk lillebroren samme greiene.
frøken blå Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Åh? Legen sykemeldte meg ikke engang, han mente det var minimal sjangs for at jeg smittet de 10 små barna inne på avdelingen. Men da jeg ble uvel og fikk feber, fikk jeg til nøds 3 dagers sykemelding.... Rart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå