Gå til innhold

Kribling i beina....

Anbefalte innlegg

Skrevet

sliter sånn med kribling i beina om kvelden/natten.. ødlegger søvnen og jeg ligger våken mangen timer om natten og må reise meg opp og gå.. kan minne litt om voksesmerter..

noen med samme eller noen råd???

hilsen en som snart går i søvne fordi jeg er så trøtt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele sist svangerskap sleit jeg med akkurat det samme. Det var helt forferdelig! Jeg prøvde alle mulige slags råd, men kriblingen slutta aldri.

Denne gangen begynte det like ille helt i fra starten av, å da anbefalte legen magnesium-tabeletter.

Det er en døgndose på 2 tabeletter, jeg tar begge to rett før jeg legger meg, å jeg har endelig fått søvnen tilbake! For meg var magnesium vidundermedisin!

Skrevet

(Dette selges reseptfritt på apoteket å er ikke farlig for fosteret)

Skrevet

"Restless legs" heter det og er visstnok ganske vanlig i forb. med svangerskap. Det finnes litt info om det på nettet, men dessverre ikke mye. Lite forsket på, tror jeg. En amerikansk undersøkelse hevder at så mange som 40 % av alle gravide har det.

Har det selv og det er helt grusomt, umulig å sove og like umulig å slappe av. Under forrige sv.skap fikk jeg beskjed om at det ikke var noe å gjøre med det, og har egentlig fått samme beskjed nå. Fastlegen min foreslo likevel bruk av elastiske strømper (slike de har på apotekene), men hun kunne ikke garantere at det hjelper. Har ikke merket den store forskjellen. Har ellers hørt at noen har fått beskjed om å ta jerntilskudd, andre magnesium, noen får beskjed om å ligge med føttene høyt (det hjelper overhodet ikke for meg). Har også fått beskjed om jerntilskudd, men det har ikke hjulpet for kriblingen. Det eneste jeg synes hjelper, er å ikke være for trøtt eller sliten. Jo mer sliten og trøtt jeg er, jo verre er det. Prøver derfor heller å småhvile ofte. Og det kan jo være lettere sagt enn gjort når man jobber...

Skrevet

Min gamle mormor på 92 år sier man skal binde en ulltråd rundt ankelene. (må være ren ull) Søstra mi prøvde dette, og det hjalp vist henne.

Skrevet

Magnesium magnesium magnesium.

Det tar jeg hele året uansett om jeg er gravid eller ikke. Ikke bare har kriblingen forsvunnet toatalt, men jeg sover i tilegg bedre og våkner sjeldnere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...