Gå til innhold

Trygt å reise til Syden som gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt tur til Syden i sommer, og vil da vere ca.5mnd på vei, er i tvil om det er så lurt å reise. Skal til Mallorca, så det er vel ikke verste reisemålet da men...Hva sier dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var til Syden da jeg gikk gravid med minstemann, og det gikk helt fint. Var 7mnd på vei jeg da, og superkoste meg:-)

Skrevet

mage gravide som drar til syden, bare pass på at du ikke ligger i solen hele dagen, og kan søke tilgang til skygge, ha tilstrekkelig med rent vann tilgjengelig, og vær flink med hygienen. så går d så fint=)

Skrevet

Ja, har iallefall veldig lyst å reise - så visst alt går bra, så blir det jo en lettelse å slippe å gå rundt i bikini å holde magen inne,hi,hi;-)

Skrevet

Hva er det du er redd for? Hvis det er selve reisemaalet, saa er det Spania du skal til. Hvorfor skulle det vaere utrygt?

Skrevet

Det jeg tenker på er f.eks. større fare for bl.propp v/ flyvning, bakterieflora som er forskjellig fra den vi har i Norge, overopphetning av foster o.l... Spania er jeg ikke redd for:-)

Skrevet

Det er trygt aa fly naar man er gravid (med mindre du har problemer under svangerskapet, men da vil i saa fall legen komme med anbefalinger). Hvis du synes reisen er lang kan du reise deg opp innimellom og gaa litt. Mange anbefaler ogsaa stoettestromper naar man flyr for at hevelser i bena ikke skal vaere saa plagsomt. Det kan vaere lurt aa drikke mye vann siden luften er ganske toerr i fly.

Ellers boer du drikke flaskevann og ikke vann fra springen. Med tanke paa mat saa boer du holde deg unna ting som du ellers ikke ville spist hjemme i Norge. Det kan vaere lurt aa holde seg unna majones, dressinger lagd av majones og for sikkerhetsskyld allioli (aioli) siden noen lager det av majones (m/raa egg). Det er nemlig mange steder som lager majonesen selv, og du kan ikke alltid garantere at den kommer rett fra kjoeleskapet. Det er ogsaa mange kremoster som ikke er pasteuriserte.

Jeg vet ikke i hvilken maaned du kommer til aa vaere paa Mallorca, men august er gjerne den varmeste maaneden her (jeg sier her, for jeg bor i Barcelona). Naar det gjelder varmen, saa kjenner du jo paa kroppen hvor mye direkte sollys du orker eller ikke. Ta mange oppfriskende bad (det er jo sunt og deilig med svoemming naar man er gravid) og hold deg litt mer i skyggen enn hva du kanskje vanligvis ville gjort. Ikke bry deg saa mye om brunfargen. Det er ogsaa lettere aa faa pigmentflekker naar man er gravid, saa soling boer uansett ikke overdrives.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...