Gå til innhold

Jeg har født! =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille Sophia ble født 30.01.08, klokka 17:43 på rikshospitalet. Fødselen startet klokka halv tre på natten, med regelmessige rier helt fra begynnelsen. Dro inn på sykehuset klokken syv om morgenen, ble undersøkt og hadde tre-fire cm åpning og var nesten helt avflatet. Jordmorstudenten mente allikevel vi hadde god tid, så vi dro og spiste frokost, parkerte bilen, og kom tilbake etter halvannen time. Da ble jeg undersøkt igjen, og hadde nærmere fem cm, så da ble jeg skrevet inn og fikk en fødestue. Riene tiltok i styrke, og jeg fikk tilbud om å ta en dusj. Det lindret endel. Måtte "ta riene" stående lent over en prekestol, mens jeg konsentrerte om å puste, og vugget kroppen frem og tilbake. Det hjalp veldig. Det ble satt akupunktur på meg, men den syns jeg ikke hjalp noe særlig. Jordmoren tok vannet mitt, og jeg ble satt på drypp fordi riene mine var litt korte. Disse åpningsriene fra åtte til ti cm var desidert det som var værst med hele fødselen. Fikk lystgass i denne perioden, og det tok toppen av riene. Da pressriene endelig kom var det en befrielse. Men det tok lang tid, og hun lå litt skjevt, så jordmoren bestemte seg for å klippe. Fikk bedøvelse og hun klipte under en ri, så det kjente jeg ikke i det hele tatt. Da jordmoren begynte å snakke om å hente hjelp, og få tatt henne ut med sugekopp, var det som om jeg fikk uante krefter. På neste ri kom hun ut! Pappa gråt og jeg bare smilte. Den følelsen av den varme lille kroppen som blir lagt opp på brystet er det beste jeg noengang har opplevd.

Min fødsel gikk altså kjempebra, følte meg veldig trygg og godt tatt vare på, og selv om jeg aldri hadde trodd jeg kom til å si det her, så gikk det veldig fint uten epidural! Jeg føder gjerne igjen, det var en flott opplevelse, og dere kan bare glede dere. =) Lykke til alle flotte jenter. Vi snakkes på dinbaby.com

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere så mye med jenta di =)

Skrevet

Gratulerer!! Sukk, blir helt misunnelig av å lese om dere som har født,- jeg vil også ha babyen min snart!! ; ) Kos dere med jenta deres!!

Skrevet

Gratulerer så mye med jenten- en fin historie..

Men nå jeg vil jeg snart skrive min og- tror jeg må snakke med han inni der om at nå er det nok- og at han bør komme ut snart.

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille jenta di=o)

Skrevet

Gratulerer Klumpen! Kjempefin historie. Kos deg med Sophia - fint navn :-)

Skrevet

wow! Gratulerer så masse!!! ja din baby når jeg og har født :) der er det mye fine artikler!

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta!

Sophia er et nydelig navn!

Lykke til videre...jeg hopper vel også inn på Din Baby nå ;o)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta deres og kos dere masse fremover!

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta :o) nå kan du slappe av og kose deg :o) Lykke til framover

Skrevet

Gratulerer så kjempe, kjempemasse:)

Skrevet

ÅÅ gratulerer!!! nå vil jeg ooog få min!!! kos dere!!:D

Skrevet

Gratulerer så masse med lille Sophia! :D

jeg vil og ha babyen min nå!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...