Gå til innhold

Vanlig melk på flaske..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært på 1-års kontroll med jentene mine, og fikk der høre av helsesøster at de ikke bør drikke vanlig melk av tåteflaske da det ikke er bra for tennene... Men jentene mine er ikke så flinke til å drikke av vanlig kopp/glass enda, og jeg er jo bare så fornøyd med at overgangen til vanlig melk gikk helt greit. Så jeg synes at dette hørtes litt merkelig ut, men er det flere som har fått høre det samme???

Jeg gidder iallefall ikke å begynne med mme igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ikke hørt noe om dette..gutten min på 15 mnd, får melk på flaska hver morgen. Samme hva melken kommer ut av vel?:P Jeg forstår at de ikke skal gå å sutte på flaska hele dagen, men om de får litt melk/kos går nok bra;)

Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvorfor det er værre for tennene å få melk fra flaske enn fra kopp? Høres ikke særlig fornuftig ut, spør du meg...

Hedda min får en flaske melk hver kveld før ho legger seg. Det er liksom litt mer kos å drikke fra flaska enn fra kopp -ho kommer i sovemodus da!

Det viktigste er vel å pusse tennene etter melka, slik at de ikke ligger en hel natt med "melk på tennene"!

Skrevet

Trodde det var om de fikk melk på natta jeg. Er vel det ar det tærer på tennene om de ikke blir pusset. Men om det kommer fra flaske eller glass må vel være det samme. Vi slutta med flaske da gutta begynte med vanlig melk da de var 1 år,får det i tutekopp.

Skrevet

det har jeg aldri hørt... Amalie får melk på flaske om morgningen og kvelden... hun drikker nesten ikke hvis hun får koppen... men hun får aldri flaske når hun har pussa tennene da...

Skrevet

Jeg har hørt det samme, men tror det har med tannstillingen å gjøre. Akkurat som smokk ikke er bra av samme grunn. Men så mye kan det vel ikke ha å si, en over året får ikke melk dagen lang lengre, og dessuten er det vel for en begrenset tid det er snakk om. Vesla vår bruker også smokk, så da er det vel uansett kjørt :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...