herethereandeverywhere<3 Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Vet ikke hva som skjer med meg, men de siste 2-3 ukene har vært helt grusomme. Jeg er lei meg hele tiden, deprimert og klarer ikke ta meg sammen for barna mine eller mannen min for den del.. Skal snart føde nå, fjerdemann, og svangerskapet har egentlig gått helt knirkefritt - rent bortsett fra en enorm vektøkning. Har hatt ubeskrivelig mathunger og har lagt på meg 38 kilo. Den siste mnd har vært helt ekstrem og jeg spiser hele døgnet, er opp 2-3 ganger om natten og spiser. Den siste tiden har det vært så ille at jeg gjemmer meg, gråter og spiser enorme mengder sjokolade, godteri, kaker og alt jeg kan få tak i. Jeg kaster ikke opp, men får vondt i magen og klarer ikke bevege meg. Jeg spiser egentlig noe hele tiden. Bare i dag har jeg spist en stor melkesjokolade, en pose potetgull, 5 vaffelplater, 8 brødskiver, 2 boller med krem og nå sitter jeg og gomler mitt fjerde store stykke sjokoladekake... Jeg er redd for at jeg har gått inn i en slags depresjon med trøstespising og at jeg trenger hjelp for å komme meg ut av det. Veier nå 109 kilo, og det er forferdelig tungt å bære. Bare siste uka har jeg lagt på meg 4 kilo :-( Er det noen som har opplevd noe lignende som har tips til hvor jeg kan søke hjelp? Vil IKKE gå til fastlegen min.
svana72 Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Hadde jeg vært deg hadde jeg snakket med jordmor siden du ikke vil gå til fastlegen,virker som du er meget deprimert å trøster deg selv med å spise,det er ingen god løsning som du sikkert vet selv,depresjoner er ikke bra,ting kan skje dersom du ikke får hjelp nå før du skal føde,slik at du ikke får en værre depresjon etter fødselen,men beste rådet mitt er å gå til fastlegen din... Men snakk med fastlegen ellers så kan du også ringe til http://www.kirkens-sos.no/ å snakke med dem om hvordan du har de.. Lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå