Gå til innhold

smerter og ubehag - tur på poliklinikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

søndag kveld fikk jeg endel ubehag og småvondt nederst i magen etter at 4åringen hadde rista enormt i magen for å vekke bebisen. har hatt mye kynnere, men dette var noe helt annet. Det gikk heller ikke over iløpet av natten. konstant ubehag. var på do mange ganger, og når jeg dubbet av, hadde jeg føle drømmer.

Da jeg våkna gikke jeg på internett for å lese litt, og alle symptomene kunne tyde på at en liten bit av morkaka hadde løsna! hjelp, akkurat som om man ikke var hysterisk nok fra før!!! På internett får man alle skrekkhistorier!!

Så jeg ringte ei jordmor, og til føden. De sa begge plasser at jeg burde ta en sjekk på poliklinikken. De trodde IKKE det var noe galt, men for å roe meg og siden jeg har ahtt endel kynnere, var det det beste (alle jordmødre er så "hærslig" hyggelige, så moderlige liksom ;-), så tårene sprutet jo hele tiden!!). Så da ble det ferge og bytur. Mannen måtte ta seg fri fra jobb for å passe 4åringen. UL viste at alt var fint. En grusomt vondt gyn.sjekk med etpar bakterieprøver + innvendig UL. Alt så ok ut, svar på prøvene skulle komme før helga. I tillegg var jeg hos fastlegen i går med urinprøve.

Ubehaget har gitt seg i stor grad nå.

Poenget mitt med å fortelle dette er:

Ta en telefon til noen som kan dette når man går og bekymrer seg! Man tuller seg inn i et nettverk av mareritt-tanker, og det er et stort behov for å få hjelp ut av det! Man er jo så hysterisk med hormoner som raser, det er jo så mye som står på spill.

Jeg følte jeg iallfall hysterisk og "teit". Trodde vel egentlig ikke at det var noe galt, men likevel. Skjønt, prøvene har jeg jo ikke fått svar på enda da men, da får jeg uansett medisiner for evt infeksjon.

-og internett er "skummel". Ja, man kan få mange beroligende svar og lese mye fornuftig på div lege-sider, men man får også alle historier som IKKE går bra.... så som sagt, snakk med noen som kan dette. Jeg ringte rett til jordmor + føden, istedet for fastlegen til og med... Jeg forventer ikke at en mannlig allmennlege skal kunne så mye om dette... ;-)

Kos dere med magen!

uke 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...