Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal til legen med dattern min idag, lurer på om hun har fått brennkopper...

I så fall, er dette smittsomt? Må hun være hjemme fra barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brennkopper smitter lett! For å hindre at andre blir smittet skal man ikke dele såpe, håndkle og sengetøy med andre. Foreldre som steller sårene til barna må være grundige med håndvask etterpå for ikke selv å bli smittet eller føre smitten videre til andre. Der det er mulig (for eksempel på armer og bein) dekkes brennkoppene med sterile kompresser eller plaster.

Barnehage, skole og jobben

Barn - og voksne - bør ikke gå på skolen eller i barnehagen så lenge brennkoppene er fuktige - hvis de ikke kan dekkes til helt. Ved utbrudd i barnehager og på skoler må håndhygienen innskjerpes. Både personalet og barna må vaske hendene oftere enn før, og leker og andre berøringspunkter må vaskes godt. Personer som arbeider med mat, bør være borte fra jobb til infeksjonen er behandlet

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322476

Skrevet

nei, absolutt ikke i barnehagen. Det er kjempe smittsomt! Jeg hadde det for noen år tilbake og hadde d mange ganger før d gikk helt bort. Så om du har mulighet ville jeg holdt barnet hjemme fra bhg. Når d e kommer skorper på så er de ikke smittsomme men dersom man klorer av en skorpe og det kommer væske er det det... noe skitt! :(((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...