lisa:-) Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Hei, jeg har en gutt på 7 uker som henger i puppen hele dagen. Han har et enormt sugebehov, så når han ikke drikker melk så vil han ha kos ved puppen. Han blir kjempesur hvis jeg gir ham smokk istedenfor.. Dette er selvfølgelig veldig koselig, men jeg ser for meg at fremtidige soverutiner kan bli et problem.. Min forige sønn fikk mm på flaske pga en leppe/ganespalte, så da han var mett, da tok han smokken sin og koste seg i sengen til han sovnet selv. Lillebror, han vil bare sovne ved siden av meg med puppen i munnen, og da sover vi begge til han blir sulten igjen. Prøver å gi ham smokk, og det koser han seg med av og til hvis han fks ligger i vognen. Hvis jeg prøver å gi ham det i sengen, blir han rasende :-) Gutten min har aldri ventet 3 timer mellom måltidene, bortsett fra om natten.Da har han sovet 6 timer i ett strekk.Ellers vil han ha mat hver time minst.. Jeg trenger å få litt mer rutine på dette- noen gode råd??? Tusen takk for evt svar :-))
Yrha Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Dette kommer helt sikkert til å ordne seg selv! Vi hadde det akkurat som dere de første 10 ukene, men etter dette begynte han å spise sjeldnere, og etter hvert passet jeg på å pakke bort puppen før han hadde sovnet skikkelig ved den, så han vente seg av akkurat det. Smokk stresset vi ikke så mye med, og er glad for at han ikke er avhengig av smokk nå. Det at du mater han hver time kan godt være at han driver og øker produksjonen. Tenk at det er positivt at melkeproduksjonen helt sikkert opprettholdes når du ammer så ofte! Men som sagt, det roer seg snart, helt sikkert.
lisa:-) Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2008 Tusen takk Korsika. Godt å høre at det kom litt inn i rutiner for dere etterhvert- jeg vil jo også nyte hver dag av denne tiden, og er så glad for at det har gått så fint med ammingen. Nå skal vi på babykino:-), og da kan han kose seg 2 timer på puppen...;-)
~\/ero~ Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Slik var gutten min også. Han måtte ha puppen i munne til han sovnet. Smokk tar han ikke. Vi fant ingen løsning på hvordan han skulle slutte med det. Helt til han var ca 5mnd da vi begynte med litt grøt sluttet han. Da fikk han bare litt mm før han skulle legge seg, men da var han ikke så fryktelig sulten. Så da la jeg han oppi senga etter han var ferdig. Og da sovnet han etter litt rugging. Han sov i sengen vår mens han måtte ammes i søvn. Nå er jeg glad for at jeg ikke stresset med og få han til å slutte. Det går seg til etterhvert. De vokser jo så fort, så man må passe på 'kosen' mens de er små
Legekjærringa Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 sånn hadde jeg det lenge! Jeg fikk ikke opp melkeprod. engang for han hang i puppen som så ut som aldri fikk fylt seg opp. Jeg bestemte meg for å amme hver 3.time. Ammet og så ga jeg MME på flaske til han skikkelig mett. Så ga jeg ikke mer før det hadde gått 3 timer fra ammestart til ny ammestart. Samme da. Tok ikke mange dager før jeg kuttet ned på MME og ga kun MM....og puppene struttet igjen Mellom spiseperiodene ga jeg smokk og roet han ned på andre måter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå