Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Syns mitt lukter av klor.. ekkelt.....
~sjiraff~ Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Hvis det lukter klor så er vel vannet deres kloret da? Er ikke så uvanlig det.
Gjest irismor Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Nei. Men gå inn på nettsidene til din kommune og se om det står noe der.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Da vi fikk kjøleskap med isbiter og vanndispenser (som blir filtrert og renset) så oppdaget jeg hvor stor forskjell det er på vannsmaken ja! Nå har jeg hatt det i over 5 år og klarer nesten ikke drikke vann rett fra kranen. Ihvertfall her jeg bor. Og kommunen påstår at kvaliteten er SÅÅ bra..............nuvel...
Sjefsmegga Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Niks, men tror de bruker litt klor i vannet enkelte steder. Her jeg bor har vi godt og søtt vann. Krystallklart rett og slett.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Ja og det er skikkelig ekkelt.Ikke smaker det saerlig godt heller, saa her bruker vi Brita ;-) Hun er vaar gode filtervenn...
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 søtt vann? :-P Jeg syns det lukter klor, mannen min syns ikke det, det ser helt rent ut, men jeg blir helt uggen av lukten.. Snufs.. Jeg drikker jo mye vann også. Hvor finner jeg ut om vannet har klor i seg?
Sjefsmegga Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Kommunen skal ha opplysninger om sånt. Anbefaler deg å skaffe deg et filter. Ohg ja, helt rent klart vann blir litt søtlig i smak ja :-)
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Hvor får jeg tak i et sånt filter og hva skal en gjøre med det? Har aldri smakt at rent vann smaker søtt, bare friskt, men alle har vel forskjellig gane ;-) Vi leier da.. Vet ikke om det har noe å si for bruken av filter ;_)
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Både smaker og lukter klor ja....:-( Kommunen startet med dette i høst,da det ble funnet noen bakterier i vannet (husker ikke hvilke bakterier det var), men vi måtte i allefall koke vannet noen dager til de fikk i gang kloringen,nå er vannet helt drikkbart,men det smaker jo pyton da....og sånn skulle det visst være i ett (!!) år..... Så her går det i Imsdal til det vi drikker,ellers bruker vi jo det vanlige vannet i mat og sånn da. :- )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå