ME :) Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Dere som har blitt henvist til lege e.l. grunnet lav vekt / ikke følger sin egen vektkurve: Har det feilt noe med barnet deres? Hva da i tilfelle? Har et barn som har slak kurve siden 4 mnd alder, men ingen tar tak i det (tiltaksløs helsesøster på alle punkt..). de sier bare at vi må se det ann og følge med, men skal ikke på noen eksra kontroller. Føler derfor mye står på meg, og begynner nå å bli redd for at noe kanskje ikke er som det burde.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Vi har vært til barnelege pga lav vekt/lite vekst og generelt en del sykdom, men ikke før hun ble 3 år. Hvor gammel er barnet ditt og hva veier h¤n?
ME :) Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2008 1 år, 8,2 kg. Hva sa legen til din datter?
Gjest mphs Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Jenta mi hadde samme vekt som din da hun var 1 år. Vi har ikke vært på noen ekstra kontroll for det, hun følger sin egen lave kurve. Hun er nå snart 2,5 år og 11,4 kg. Frisk og rask.
ME :) Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2008 Takk, så bra. Det er sikkert ikke noe, men selv har jeg slitt med jernmangel og det er så kjipt hvis han kanskje har det og jeg ikke gjør noe med det. Han har også arvelig diabetesgen, og jeg vil gjerne finne ut av det hvis det er noe som er "galt". Barnelegen var bekymret forrige gang jeg snakket med ham (særlig siden han var en litt tykk baby), men han og sa at vi ser det ann noen mnd. (Det har de sagt i laang tid nå), og jeg vil ikke vente og vente hvis det er noe som kan "fikses".
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Jenta mi var 7,3 kg da hun var 1 år... Vi var hos legen i januar og skal tilbake om et par uker. Hun mente det ikke var noen fare på ferde, men ville vi skulle skrive dagbok og notere alt hun spiser og ellers viktige ting. Selvsagt har hun vært superfrisk og spist masse denne måneden da, det er jo typisk... Et sted det vises veldig godt er faktisk på rumpa! Om den ser mager ut er det ikke bra sa legen, men den var visst fin. Nå er hun 3 år og ble veid til 10,8 kg...
-carina- Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Gutten min veide 8,2 da han var 15 mnd... Han har hele veien fulgt sin lave kurve. En kontroll hadde han slakket av på kurven, så da var vi inne til en ekstra kontroll, men da var han igjen oppe og fulgte sin egen kurve... De påpeker jo at han er slank på kontrollene, men han spiser godt og er kvikk og rask, så det er ikke noe de gjør noe med... ) Men kommer jo kanskje litt ann på hva utgangsvekten hennes var og da? )
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Og forresten var hun helt normalvektig ved fødsel, 3,8 kg...
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Vesla her er 17 mnd og 9,4 kg. Hun har stoppet helt opp, i vekt, men vokst enormt i lengde. Ingen bekymring men fikk en ekstra kontroll før 2 års kontrollen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå