Gå til innhold

Noen erfaring med akupunktur i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt min første time for å se om det kan hjelpe mot tretthet, slitenhet, nedstemthet og generell utmattelse. Nå håper jeg det kan hjelpe meg. Noen med erfaring? Hører til 2 trimester, på min side står det jeg er i uke 27, betyr det at det er ei eller 2 uker til jeg kommer inn hit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har hatt god hjelp av akupunktur, men har hatt litt mer konkrete plager enn deg, med blant annet kvalme, bekkenløsning og halsbrann, så det har vel vært grunnen til at jeg er sliten. Uansett så bør du passe på at akupunktøren tilpasser det de behovene du har og din form. Det er ikke sikkert du blir helt bra, men du bør merke at du blir noe bedre ganske fort.

Du er i tredje trimester når det står at du er i uke 29. Hvor lenge som er igjen før du er her, avhenger av når i uke 27 du er, for ukenummeret står jo hele uka. Hvis du nettopp har kommet til uke 27, er det igjen to uker.

Skrevet

Hei!

Jeg har gått til akupunktør for akkurat det som du nevner her, lite energi, ingen motivasjon osv. Har vært der 4 ganger, og jeg har merket stor forbedring fra hver gang, ikke den dagen jeg har fått behandling, men dagen etterpå og den påfølgende uken. Så dette kan absolutt anbefales, føles som en vitaminpille for meg ihvertfall! HUn satt nålene fra knærne og ned tom anklene. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Nå gleder jeg meg til første time neste uke, jeg ser skikkelig positivt på det hele. Jeg merket etter å ha tatt steget å bestillt timen så hjalp det på humøret, for jeg har virkelig tro på at det skal hjelpe:-) Og det var kjekt å høre andre som har/ har hatt positiv erfaring med akupuntur ,som blir helt nytt for meg. Da kommer jeg inn til dere om 2 uker....bare det hjelper på humøret;-)

Skrevet

Heisann! Jeg har tatt akupunktur for kvalme i første trimester og for å få mer energi i andre trimester, synes også det har hatt effekt. Nå får jeg modningsakupunktur og er selvsagt veldig spent på om det har noen effekt (vanskelig å vite hvordan det ville vært uten, da ...).

Lykke til og håper du kommer i bedre form etter hvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...