Gå til innhold

Andre som ikke er i form om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå gått og hostet i over en og en halv uke! er fryktelig slitsom for det er spessielt på natten, og da er jo krabaten i magen veldig livlig også. Hoster så jeg vil brekke meg og så er det ikke så lett knipe igjen alltid heller så blir mye do springing. Spessielt når det eneste jeg føler hjelper er kaldt vann ned i hals.

Måofte på do da ja.

Tør ikke ta noe særlig med hostesaft heller.. ble frarådet av jordmor.

Bør jeg gå til legen...redd det kan vere lungebetennelse og kan det isfall vere falrig for bebbisen min?

Blir ivertfall helt kake av å ikke få sove og så tidlig på jobb igjen. Er i uke 25, vet ikke om jeg bør ta det med ro eller om det er greit gå slik.??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg også helt elendig for tiden. Var skikkelig forkjøla her for et par uker siden, men føler at jeg ikke blir bra igjen. Hoster, er tett og tungpustet, alt er slitsomt... Skal på kontroll hos lege om et par dager, derfor venter jeg med å finne ut av dette til da. Kan være pollen som setter meg helt ut, da jeg vanligvis tar allergipiller fra februar mnd. Nå får jeg ikke lov å bruke disse, og sesongen er i gang....

Hadde vært deilig å slippe å gå på jobb, syns det er slitsomt nok å stå opp for tiden.

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt siden nyttår, pga luftveisproblemer... legen finner ikke ut av hva det er. Jeg har null energi, blir utslitt av å gå fra sofaen til do... og det er fryktelig tungt å puste. Hoster også så jeg brekker meg. Jeg er ganske sikker på at jeg har lungebetennelse, og nå ser det endelig ut til at legen snart er enig... hadde utslag på mycoplasma forrige uke, og tok ny prøve mandag, så da er det kanskje snart håp om noe behandling...

Skrevet

kan man få behandling da?? når mN ER GRAVID?

Skrevet

Hvilke allergitabletter tar du? Jeg tar Zyrtec og de kan jeg bruke selv om jeg er gravid. Forskningen er avsluttet og viser at fosteret ikke tar skade av disse. Jeg brukte de sist også.

Ellers er det muligheter med polaramin. Jeg tåler ikke de, men vet mange bruker de under svangerskapet

Skrevet

Trodde ikke man kunne få antibiotkia når man var gravid eller er det feil?

Skrevet

da er du sikkert feil opplyst :D eg har gått på antibiotikakur i alle mine 3 svangerskap for uvi, har fått selexid og en type til, men husker ikkje kva den heiter.

Skrevet

Det finnes flere antibiotikum og penicillin-kurer man kan få selv ved graviditet. viktig å få behandling

Skrevet

Jeg er ikke forkjølet, men det renner av nesa innimellom, jeg blør neseblod og har mere slim i luftveiene generellt. Dette er nok pga at slimhinnene er mykere når man er gravid. Også nyser jeg i ett sett, hehe!

Men jeg blir ekstremt for sliten! Hørte på Goldfrapp på badet isted, og måtte danse litt rundt...og plutselig ble jeg driiitsliten. Haha, jeg må nesten le. Så nå ligger jeg på sofaen og samler litt krefter etter dansingen på badet...;-)

Skrevet

var hos den teiteste legen EVER.. han bad meg passe på temperaturen på soveromet for det kunne vere støv. ikkje sjekket han hals eller noe ting. sa jeg kunne ta cosylan og bare himmlet med øynene når jeg sa jordmor sa jeg skulle vere forsiktig me det.. Irriterende når folk har så forksjellig meninger... vet bare at det er drit slitsomt stå tidlig opp på jobb når jeg hoster hele natten.

Skrevet

Cosylan inneholder opium, så det er nok ikke det lureste å ta når man er gravid...det er sterke saker.

Skrevet

Jeg er heller ikke særlig form om dagen, slitsomt selv om jeg vet det er helt vanlige svangerskapsproblemer. Jeg sover dårlig og blir dermed kvalm, svimmel osv når jeg skal opp på jobb.I tillegg har jeg fått veldig vondt bak på ryggen, og legen fraråder meg å ta smertestillende.. Så denne uka ble jeg 100 prosent sykemeldt, har vært 50 prosent siden jul. Legen min mener heldigvis at jeg skal ta det med ro og ikke presse meg selv til noe, det gjør det ikke noe bedre. Så bli sykemeldte og slapp av hvis dere trenger det.. kroppen skal jo ha energi til å lage et nytt lite menneske:)

Skrevet

jeg glemte å si at jeg er i uke 24!

Skrevet

ja hadde jeg bare klart tenke på meg selv... er så irriterende når alle er syke eller sykemldt på jobb for den minste ting... og selv går jeg å tvinger meg selv fordi jeg vet at flere kan ikke vere syke... lurer på hvor lenge det går..

Skrevet

Du er ikke alene, nei. Jeg har vært syk i over 1 uke nå. Forkjøla, hoster, har vondt i øret, halsbetennelse. Mistet hørselen på det ene øret også. Er sykemeldt nå, trodde jeg skulle være tilbake i jobb i dag, men er langt i fra frisk,

Har vært mye syk i sv.skapet.

Skrevet

ja legen sykemldt meg for en dag for jeg kan rett og slett ikk vere det lenger når alle andre på jobb er syke, men føler bare dette blir verre så er ikke noe godt i d hele tatt.. skikkelig sliten blir jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...