Rådløs Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Jeg er mamma til 3 kjempefine gutter på 8, 5 og 3 år...og vil ha fler barn :-( Jeg kjenner en stor sorg over att jeg kansje aldri skal få oppleve å være gravid, vente i spenning på den nye verdens medborgeren og endelig få se hvem han/hun er. Jeg vil så gjerne ha ett lite knytte til :-( Men samboern vil ikke :-( og jeg forstår ham. Vi har 3 barn og det er mye jobb og til tider slitsomt. Desuten koster barn penger (hvordan man enn vrider og vender på det). Vi er jo ikke direkte rike, sambo har "normal" lønn, men jeg studerer bare, er ferdig med studiene til neste jul og er garantert jobb. Men helst av allt skulle jeg ville være mamma for mine barn på heltid :-( Men vi har stort hus med plass til opp til 6 barn med egne rom og vi har stor bil så vi behøver ikke kjøpe ny om vi får 4 barn. Allt som gjeller barneutstyr har vi jo og behøver egentlig ikke kjøpe nytt (men mye bl.a vogna er jo brukt til 3 barn og ganske gammelt, så man vil nok kansje kjøpe nytt alikevel....) Er jeg fulstendig gal??? Er det fler som meg???
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 3 unger er mer enn nok slik dagens samfunn er. Du skal jo faktisk følge de opp også? Jeg synes kanskje du prioriterer litt merkelig, om du kjenner en stor sorg når du faktisk har 3 barn.
Rådløs Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2008 Nå må du utdype litt mer, for jeg forstår ikke på hvilken måte du mener jeg prioriterer feil? Selfølgelig vil jeg følge opp barna mine. Jeg kjenner ingen sorg over de barna jeg har. Men jeg har virkelig ett ønske om ett barn til, ett ønske som jeg egentlig ikke kan styre over selv, jeg har ikke selv valgt å ha dette ønske :-(
little old lady hoo Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Jeg har det på samme måte som deg. Jeg har to barn, og vi bor sentralt i et lite hus, og med en liten bil, så hos oss er det det praktiske som er problemet. Vi holder på med oppussing og har verv og er svært aktive sammen med ungene våre og i miljøet vårt. Logikken sier jo at vi har mer enn nok nå, og at omveltningene ved å bli en familie på 5 er for store (nytt hus, bil osv), likevel føler jeg som deg, sorg over å ikke skulle oppleve dette igjen.
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Jeg mener du prioriterer feil når du sier du føler en stor sorg over det at du ønsker deg et barn til, ja. Du har jo tre barn! Og om du føler en STOR sorg, har du set ergo ikke særlig bra, og dermed må jo det gå utover barna dine. I tillegg sier du at hverdagen er hektisk, og da burde du kanskje ikke ha flere heller?
Nit@™ Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Kjenner igjen tankene dine. Jeg var egentlig veldig klar for liten da minsten (nr 4) var 3-4 mnd ;o) Hadde sammen tanken som deg, det med sorgen om ikke å få gå gravid igjen... Ventetiden, fødselen, ny deilig baby. Men fornuften måtte ta over for hjertet.. Og nå er minstemann 2 år og hjertet har faktisk lyttet til fornuften. Kjenner nok et lite stikk i ny og ne, men det tror jeg er ganske normalt. Alt i alt synes jeg nå at tanken på å ikke få flere barn er ganske grei!
Rådløs Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2008 Men om jeg prioriterer feil. må du jo mene att dette er noe jeg bestemmer over selv :-( Dette önsket er ingenting jeg selv har valgt å ha :-( Men jeg tror jeg forstår hva du mener og det er att jeg ikke skall lyssna på dette önske...og det er vel det mest fornuftige...jeg vet deremot ikke om jeg kan få det til å forsvinne bare for det...
Rådløs Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2008 Der ser du, du har 4 akkurat som jeg vil tji hi... ) Takk for att du deler av deg med dine erfaringer...forhåpentligvis går dette önske over for meg også...
Rådløs Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2008 Godt å höre att jeg ikke er alene om problematiken :-)
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Jeg mener du prioriteter feil fordi jeg har vært der selv. Jeg har bare ett barn jeg, og kan ikke få fler. Jeg har vært igjennom utallige prøverørsforsøk, og sørget veldig over å aldri kunne gi barnet jeg har søsken. Men så gikk det opp et lys for meg en kveld jeg hadde lagt meg. At jeg var velsignet med ett barn, noen får ALDRI oppleve dette. At vi er friske, vi har grei økonomi, og vi har en fin hverdag. For en ting er sikkert; Mitt barn led under det å ha en mamma som ikke hadde det bra. Tenk på det du har, -Og ikke det du aldri fikk.
Sjefsmegga Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 Neida, du er slet ikke gal. Vi har også 3 barn og er veldig usikre på om vi skal gi oss med det eller få fler. Her er det først og fremst han som ønsker flere barn sterkest. Vi får plass når vi får pusse opp huset...og vi har økonomi til det. Men så er det dette med tida da, jeg er veldig usikker og skeptisk til om vi har tid nok til alle hvis vi får flere, så derfor er det lagt på is noen år foreløpig. De vi har er snart 10år, snart 2 1/2år og ei på 9mnd. Det er rart å tenke på at jeg kansje aldri skal få oppleve å gå gravid, føde og amme igjen enda jeg har vært så heldig å oppleve det hele tre ganger. Egoistisk tanke?? ja, faktisk, men jeg står inne for det. Det er egoistisk å få barn.
♥ DAME Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 Du har jammen fått nok, nå er det min tur, hehe Jeg sliter med å få nr 1, så jeg merker jeg blir litt "hårsår" når jeg hører om andre som produserer barn som bare det Eneste mulighet er å finne på gode argumenter for å få en til, tror nok han ombestemmer seg til slutt. Bare gi han litt mer tid Lykke til Ny i Norge :)
Nit@™ Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Hi hi.. Bra sagt Askepott... Du kan få mitt *bli gravid støv* ;o) Selv om jeg brukte 5 år på sistemann da... så det hjelper kanskje ikke stort. Har 4 med 16 år mellom første og siste, så noen storprodusent er jeg vel kanskje ikke hva tid angår ;o)
Rådløs Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 13. februar 2008 Jeg önsker deg ett stor lykke til, med å få barn. Jeg vet jeg er egoistisk og ja, jeg har tur som har lett for å bli gravid....jeg blåser over litt av denne tur til deg nå.... Stor klem, med massa tur i :-)
♥ DAME Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 Tusen takk begge to Jeg suger til meg alt babystøv som er å få tak i, hihi Men nå er det jo prøverør om ca 6 uker, blir mer spennende det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå