Gå til innhold

Hvor kjøper dere bilder/kunst...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må ha noe på veggene, men jeg aner ikke hvor vi skal gå for å kjøpe det... Kjøper dere det på de store møbelbutikkene eller går dere andre steder? Kan kke bruke kjempemange tusen akkurat, men vi må vel regne med å bruke litt penger dersom vi skal ha noe ok på veggene?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har i grunn ikke så mye på veggene vi... I stua har vi tre ikea bilder, ved spisestua har vi en innrammet papyrus og 6 smårammer med malekunst laget av snuppa. Faktisk ganske stilig. Ellers har vi i gangen bilder som er malt av min søsters ekskjæreste. To sjiraffer (hva ellers) som er knallfine!!

Skrevet

Hvis du er glad i kunst og helt vil ha noe annet en Skeidar-bildene på veggen, kan du ta en titt på www.fineart.no. Der kan du melde deg inn og få være med på auksjon på bilder fra kjente og "ukjente" kunstnere. Der kan du gjøre et godt kjøp!

Skrevet

Har ikke så mye kunst akkurat, men er ofte innom på Domus interiør og titter på bildene til Vebjørn Sand som jeg ønsker meg VELDIG!!!!

Skrevet

Hvis du skal ha kunst på veggene kan du gå på kunstauksjoner, kunstgallerier eller bruke www.laurits.com.det er mulig du kan finne noe fint i antikvitets- og bruktbutikker eller i en rammebutikk.

Ellers kan du evt. gå på et kunstmuseum og kjøpe en kunstplakat og ramme inn - det blir jo ikke så dyrt som mye annet.

Skrevet

Er så utrolig heldig å ha en mamma som er kunstner - hun lager de flotteste, kuleste bilder og jeg har noen av de på veggene, ja;o) Har et stort et over spisebordet som jeg og samboer fikk til 30-årsdagene våre - er utrolig flott med abstrakt mønster - hun hadde planer om å selge det på utstilling og hadde da tatt ca 14 000,- for det, men hun så hvor godt vi likte det og ville gi det til oss - HELDIGE vi:o) Har tre kvadratiske lerret over sofaen som er malt i et mønster som fortsetter over til neste bilde (ja, jeg er skikkelig god å forklare...) som går i brunfarger, beige og turkis. Samme har vi over sofaene på loftsstuen (tre små over hver sofa) som går i brunt og beige, og et smalt i gangen som går i grønt, beige, hvitt og turkis.

Har i tillegg et over peisen som min søster malte da hun gikk på skolen - er en kopi av et kjent bilde, men husker ikke hva det heter - men er utrolig stilig - går i brunt, rødt, oransje og gult.

Personlig er jeg glad vi ikke trenger å handle bilder på møbelbutikker ol - og ha det "alle" andre har;o) dyre er de ofte også....

Da hadde jeg heller laget noe selv - kjøp lerret (som ikke trenger ramme) og klask på noe maling - kult det;o)

Skrevet

Det må være veldig koselig å ha bilde som familie eller venner har malt! Jeg har lyst til å måle et bilde sammen med kjæresten min en gang. Kjøpe et skikkelig lærret og oljemaling. Ingen av oss er noen kunstnere akkurat. Men det hadde vært gøy å bare klint på noe maling, og sett hva det blir....

Skrevet

Jeg har en svigermor som er kunstner.

Så det blir hennes ting på veggene stort sett.

Har bilder om du vil ta en titt, hun har mye for salg akkurat nå!

Send meg mail på PM så kan du få de.

Hun lager også både akryl og oljemalerier på bestilling. (feks av poden?!)

Skrevet

Leona* Det er veldig koselig - blir noe veldig spesielt:o) Dere klarer fint å lage et egent maleri - lag et abstrakt mønster i farger dere liker - det blir sikkert kjempeflott! Et vennepar av oss har gjort det, og ingen av dem er kunstnere for å si det sånn;o) (men bildet ble utrolig stilig)

Skrevet

Takk for gode ideer..:) Skal ta det opp med mannen og høre hva han sier! Er litt småskeptisk selv, da jeg aldri har vært venn med en malerkost, men det koster lite å prøve!:)

Skrevet

Nei, det gjør det ikke. Ikke tenk at det skal være et bestemt motiv, bare tenk farger, og ha det gøy:o)

Skrevet

Paa veggene har vi kun malerier jeg har malt selv, og foto av familie og venner.

Skrevet

Vi har for det meste svigermor sine bilder, hun er og kunstner .. Og så har vi noen bilder vi fikk i bryllyupet...

Skrevet

Vi har en leverandør på jobb som heter Cobra Art som har utrolig mye kule bilder. Det er av typen lerret uten ramme, men alle bildene er håndmalte med skikkelig struktur i malingen, og abstrakte motiver. Kan absolutt anbefales! Og jobben min er i Bohus :o) Prisklasse 1000-3000 alt etter størrelse. ArtLink som vel er den største leverandøren her til lands har også mye kult i 100x100 hvis det er en ok størrelse - samme type bilder, men jeg liker Cobra bedre selv. Ellers er det jo lokale kunstnere, her i Sandnes/Stavanger/SørRogaland liker jeg godt Siw(v?) Andersen som holder til (med lokaler) i Langgata i Sandnes. Hos henne kan du si litt om hva farger du ønsker og så maler hun noe selv. Har et vennepar som har vært utrolig fornøyd. Prisen har da kommet opp i 7000 for et "passelig over sofaen" bilde.

Skrevet

Her er det vel igrunnen endel forskjellig på veggene. I den ene gangen har min mor brodert to blomsterbilder, som endelig har fått rammer på seg.

En annen gang henger det tegninger jeg tegnet på skolen for noen år siden, i blyant.

I stua henger ett stort bilde av min mann som jeg har tegnet.

Ungene har laget noen kunstverk.

Så har jeg noen glassbilder som jeg har kjøpt i en butikk i Porsgrunn.

Kjøpte med meg ett bilde da jeg var i Riga, som har fått ramme på seg.

Og så er det masse bilder av ungene, limte tre rammer sammen så en stor ramme med masse bilder i.

Så skal det opp noen bilder som min mann har tegnet også.

Er ikke noe glad i slike bilder som en kan få kjøpt på skeidar, ikea osv. Blir ikke så personlig syns jeg.

Postkort kan man sette fine rammer på, så blir det fint å ha på veggen.

Forstørr bilder man har tatt. Og sett ungene i gang med litt papir og maling. Har man en bestemt farge som går igjen i stua gir man ungene maling i kun de fargene.

Skrevet

Forresten så har jeg selv hjemme en vegg med diverse familiebilder i forskjellige rammer hengt i mønster sånn at det blir ryddig selv om rammene er forskjellige. Personlig og gøy :o) Men ville ikke hatt det typisk til sofagruppen som blikkfang der. Jeg har den over pianoet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...