Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Nå nærmer permisjonen seg slutten, grøss... Er på jobbjakt og har vært i kontakt med flere vikarbyråer. De sier det er lettere å få oppdrag hvis man kan starte på ganske kort varsel. Lurte derfor på å spørre arb.giver om å få kortere oppsigelsestid enn det som står i kontrakten. Tenkte å spørre om jeg kan få gå på 1 mnd varsel. Men er det så lurt å si at jeg er på jobbjakt liksom? Jeg vil jo vekk derfra, det er ikke det.. men da er det jo litt flaut hvis jeg ikke får noe annet liksom. Lurer også litt på å studere fra høsten av hvis jeg ikke får ny jobb, og da kan det jo forsåvidt være greit med kortere oppsigelse, ellers må jeg bestemme meg så tidlig om jeg skal si ja til skoleplassen. Noen med råd?
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Jeg ville tenkt gjennom hva du ønsker deg på lang sikt. Hvorfor liker du ikke jobben du er ansatt i nå? Hvorfor velge vikarbyrå framfor fast jobb? Har du en drømmejobb og hvordan kan du oppnå den? Hva har du lyst til å studere? Jobben er en stor del av livet og det er viktig å velge noe man vil trives med på sikt, da blir alt så mye hyggeligere.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Takk for innspill. Jeg har en typisk kontorutdannelse, til våren er det 4 år siden jeg var ferdig utdannet. Har fortsatt ikke kommet noe nærmere (det jeg trodde var) drømmejobben. De jobbene jeg har hatt frem til nå har alle vært kjedelige og ensformige. Jeg liker ikke jobben min som jeg har nå for den er altfor rutinepreget og lite utfordrende. Vet ikke hvor lang tid jeg skal prøve å få en annen jobb når det som sagt har gått 4 år og jeg er ikke noe nærmere drømmejobben føler jeg.. vurderer å skifte beite og bli sykepleier. Vikarbyråene har ofte langvarige engasjementer som går mot fast stilling, tror jeg. Uansett er det en fin måte å samle erfaring på i motsetning til å fortsette der jeg er nå hvor jeg føler jeg står helt i stampe rett og slett. Men som sagt vurderer jeg altså å begynne å studere for jeg gir snart opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå