Gå til innhold

Argumenter mot babysafe med seler?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt en babysafe med seler som skal festes rundt madrassen, og synes det hjelper litt på søvnen til småen, han reiser seg i alle fall ikke i søvne lenger. Men leser i blant annet Spebarnsboka at en bør bruke babysafe uten seler. Det står ikke noe om hvorfor. Noen som vet om det er uheldig eller farlig å bruke seler? Jeg vil jo ikke gjøre det hvis det ikke er bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være "farlig" hvis selene ikke er stramme nok og babyen tuller seg inn i dem. Så de må strammes.

 

Har selv god erfaring med det.

Skrevet

Takk for svar! Hvor stramt vil du si det skal være? Nå er det slik at jeg må dra i strikken for å feste selene i posen, men allikvel klarer han noen ganger å snu på seg, det er jo strikk i de selene.

Skrevet

Har også hørt at de kan være farlige, men skjønner ikke helt hvordan. Den selen skal jo strammes, og da skal det ikke gå an å vikle seg inn i den. Vi har brukt den en stund nå, da tulla reiser seg i tide og utide og jeg er kjempefornøyd. Ikke redd for at hun skal skade seg på noen måte med den. Tror kanskje det var andre typer før, med med seler og snorer som kunne være farlige... Litt av poengen et jo å bruke selen, hvis ikke kan man jo bare bruke en vanlig pose liksom....

Skrevet

Vi også har tenkt på å skaffe oss babysafe med seler siden han reiser seg så ofte. Men er litt skeptisk til dette, både for det at de kan vikle seg inn i de og for at han er 10 mnd gammel allerede.

Fortell hvordan du syns det går....

 

Skrevet

Sønnen min er snart 9 måneder, og han har ikke protestert på den posen i det hele tatt, vi trodde også det kanskje var litt seint å begynne. Det sto for øvrig på den vi kjøpte at den skulle brukes fra barnet var 6 til 24 måneder. Det som gjenstår nå er å få han til å sove hele natta uten å få mat. Om posen er hele løsningen på det, tviler jeg på... :-) Men jeg synes han sover roligere.

Skrevet

Vi bruker også slik. Kan ikke skjønne hvorfor den skal være farlig. Strikken er jo ganske stram da.

Karoline sover mye bedre med denne posen. Begynte med den for ca tre uker siden. Ho er seks mnd gammel.

 

Vi begynte med den fordi ho sparket av seg dyna 100 ganger om natta, slitsomt for både ho og mammaen hennes da dyna måtte på igjen ettyersom det er kaldt på soverommet.

 

Jeg og søstera mi lå pgså i slik da vi var små. Og vi elsket den sier mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...