☆Lille my* Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Man trenger ikke å gi nan 2 så lenge barnet får jernberiket grøt fra 6 måneder! men blir det da for mye jern om man gir NAN 2 OG jernberiket grøt? Gir ikke de fleste begge deler ?
Nit@™ Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Jeg har nå gitt begge deler. De fleste grøter er vel jernberiket? Dessuten, kan man få for mye jern da? Vil ikke kroppen bare skille ut overskuddet? Ble litt usikker jeg nå, har ikke tenkt over det før faktisk!
Chiabatta Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Selvfølgelig kan du gi begge deler:-) Det gjør jeg her!
☆Lille my* Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2008 Ja jeg tror de fleste grøter har jern=) aner ikke om de skiller ut oversluddet, men det regner jeg egentlig med! Etter som at man skal gi nan 2 fra 4 måneder, og nestlè samtidig har jern i grøtene fra 4måneder, så ror jeg ikke det er noe problem=) Jeg ville bare høre med dere! Gutten min kan ikke få nan 2 (blir dårlig) litt redd for at han får forlite jern og jeg da...
futte (tm) Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Sikker på det. Lillesøstra mi fikk beskjed å kutte ut jernholdig mat og c-vitaminer (hjelper opptaket av jern) fordi hun hadde for mye jern i kroppen. Hentet fra Nettdoktor: " Hva er symptomene på for høyt inntak av jern? Tar du for mye jern over en kort periode kan du få magesmerter, diaré og oppkast. Daglige doser på mer enn 30-60 milligram jern per kilo kroppsvekt kan være farlig. Bivirkninger ved jerninntak kan være kvalme og avføringsforstyrrelser som forstoppelse og magesmerter. Jernet gjør at avføringen får en sort farge. Forgiftning med jern som legemiddel er ikke ufarlig og spesielt skal man være forsiktig med barn . Dosen skal likevel helt opp over 200 milligram per kilo kroppsvekt før det kan være dødelig. Dette svarer til mer enn 1000 ganger den anbefalte daglige dosen for menn. " Nå tror jeg ikke dette er mulig for babyer gjennom grøt og melk, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå