Gå til innhold

Hvem har rett? (liten meningsløs diskusjon mellom meg og sambo)


Prish

Anbefalte innlegg

Jeg mener at pepper skal være i den bøssa med flest hull og pepper i den med et hull.

Sambo mener det motsatte.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Nå mener du at det skal være pepper i begge, og den vinner du ikke :-)

 

men det skal være pepper i den med mest hull og salt i den med færrest, men det er det mange som gjør omvendt.

 

Kjøp en med S og en med P på så er dere ferdige med diskusjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og gubben har samme diskusjon, men jeg mener det samme som samboern din, altså salt i den med ett hul og pepper i den med mange hull. Grunnen min for dette er at saltet renner mye lettere ut, mens pepper er lettere (i vekt) men lettere klumper seg i hullene derfor vil jeg ha den i den bøssa med flest "utgangsmuligheter" :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt i den med flest hull, pepper i den med et hull.

Om man ser på slike bøsser med bokstaver på toppen S for salt har mange hull, P for pepper har få hull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Da ser det ut som vi står ganske likt, men tror jeg leder siden de bøssene med P har ett hull og de med S har mange.

 

Er jo en helt ubetydelig diskusjon men vi er begge like sikre på at vi har rett. hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

salt i den med flest hull. Sånn er det på alle kafeer og restauranter jeg har vært på..

men kanskje en skulle gjort omvendt? salt er jo usunt da.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, nysgjerrig som jeg er, så måtte jeg da titte i mine gamle skolebøker fra den tiden jeg gikk Husstell på vgs. I boken om dekking av bord, står det: " en god saltbøsse skal ha 5 - 8 hull, mens en pepperbøsse klarer seg med 1 -3 hull".

Forøvrig skal da ett perfekt dekket bord ha en lite glass med tannpirkere stående sammen med salt-og pepperbøssene, ifølge boka :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva som egentlig er "riktig", men jeg er enig med deg. Kan ikke huske å noensinne ha vært på restaurant eller på besøk et sted hvor det har vært omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet mange år på restaurant og mange er til salt, få til pepper.

Viktigst at pepperet har få hull, mindre fukt som kommer nedi, pepperet er svakere for fuktpåkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...