Gå til innhold

når og hvordan søker man om keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er annengangs med sterk angst etter forrige fødsel april 07..

har med med overgrep i kofferten fra fortiden og under fødselen kom følelsen sterkt tilbake pga en lite hensynsfull jordmor som sjekket åpning i tide og utide.

fødselen var også lang og hard.

har vært til samtale med embla teamet men hjalp lite..

har termin 1 mai. når og hvordan søker jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle ikke være anonym da :)

Skrevet

Ta det opp med fastlegen din, forklar saken, si at du ikke orker en vaginal fødsel og da skal h*n søke for deg. Det er mulig jordmor også kan søke. Etter at ditt fødested har fått søknaden, får du innkallelse til samtale med en lege og det er der det avgjøres hvorvidt du får ks eller ikke. Der vil de trolig forsøke å overtale deg til en vaginal fødsel og påstår sannsynligvis utrolig mye rart for å få deg til å akseptere det, men stå på ditt, dersom du mener og tror du vil ha bedre av et keisersnitt.

Sikkert lurt å få legen/jordmor (hvis hun altså kan søke om det) til å sende henvisning snarest mulig, for det kan gjerne ta litt tid før man får den samtalen. Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar! skal til legen imorgen, skal be henne gjøre det saamt forberede meg godt for den samtalen på sykehuset

Skrevet

Jeg var til emblasamtaler på sykehuset og da var det jordmor som innvilget ks mitt! Hun som hadde samtalene med meg. Jag måtte ikke snakke med noen lege. Fikk brev fra overlegen et par mnd før termin om dato for ks.... Kunne ikke de du snakket med innvilge ks for deg????

Skrevet

Sikkert ulikt fra sted til sted, dette med hvordan sykehusene og deres fødeavd. er organisert. Har aldri hørt om emblasamtaler før - hva er det?

Skrevet

embla samtaler er for kvinner med fødselsangst. jeg skal på ahus. vet ikke om det heter det samme på andre sykehus

Skrevet

På Ullevål kaller de det gaia-samtaler, men tror ikke de innvilger keisersnitt eller annet. Disse samtalene er visst noe jordmødrene gjør på frivillig basis, tror til og med utenom vanlig arb.tid, så de samtalene er vel til bare for å få snakke.

Skrevet

jeg snakket med sykehuset idag. trengte ikke henvisning fra legen men skal på samtale 27 feb. hun kunne innvilge det hun jeg skal snakke med. man får i såfall et brev fra overlegen i posten senere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...