Gjest Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Hvorfor er det ofte slik at det er greit at gutter har sex tidlig men ikke jenter? At folk sier uff jeg er glad jeg har gutter så jeg slipper bekymre meg for at dattera mi har sex tidlig? Jeg er jo klar over at de har risiko for å bli gravid osv, men er det ikke ganske ille om din 14 år gamle sønn kommer hjem å skal bli pappa å? Jeg vet at jeg hadde svimt av da i allefall, jeg synes det er like ille at gutter har sex tidlig som at jenter har det, begge kan jo få sykdommer også, og de er jo barn de å fordi om de er gutter. Hva mener dere om dette, synes dere virkelig det er bedre om deres framtidige 14 år gamle sønn har sex og gjør ei gravid enn at en 14 år gammel datter har sex og blir gravid? Skjønner jo at det blir litt mer avstand til det når gutten kun er pappan og ikke må bære fram barnet osv, men er det noe bedre at en gutt blir pappa i ung alder?
3 blå Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Hadde min sønn kommet hjem til meg som 14 år å fortalt han skulle bli pappa, tror jeg muligens jeg hadde ramlet av krakken. Jeg hadde nok vært fortvila over at holdninger jeg hadde prøvd å lire ut av meg ikke hadde fungert... Men hva skal en 14 åring ha sex etter, tenker jeg?? Tror ikke vi var så tidlige...iallefall ikke guttene. Uansett, hvis jeg en gang får ei datter og hun blir gravid som 14 åring vil mye av ansvaret med et barn falle på meg vil jeg tro. Jeg er da mormor og jenta mi er 14 år! Selvfølgelig vil det falle mer ansvar på meg og ikke på farmor... Men jeg hadde nok vært like sjokka, sint og frustrert samme om det var min sønn eller min datter, og hadde det vært min sønn så hadde jeg nok beordret han til å stille opp og ta ansvar for sine handlinger. Men guuuud, 14 år?? Det er bare 11 år til...hærregud!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Jeg blir faktsik gal av dette maset om sex og barn! Er det INGEN som tenker på sykdommer? Jeg tror bare at det er noe som henger igjen dette med damer og sex. Vi skal ikke ha sex vi. Vi skal bare føde barn, men ikke ha sex liksom. Hvis min datter kommer hjem som 14 åring og har hatt sex, og evt blitt gravid, kommer jeg til å føle at jeg har mislyktes i oppdragelsen... Hvis hun ligner på moren venter hun til hun er 19, og tar igjen alt det fortapte ved å ha en ny en annenhver helg. Vet ikke om det er så mye bedre:-p
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Hehe jeg mente ikke mase om det med sex altså, det bare kom for meg at den generelle holdningen er at det er mere greit om en gutt har sex tidlig enn en jente og det synes jeg er horribelt for selv om jeg skjønner hvorfor tenker jo jeg at en gutt er like mye barn enda han å og risikoen for sykdommer er tilstede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå