Gå til innhold

Barn lager morsomme navn på ting selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje vært mange slike tråder allerede, men våger meg utpå likevel....

Min treåring klarer som vanlig ikke å vente utenfor når jeg er på do. Denne gangen har jeg mensen og prøver å skjule at jeg setter inn en tampong. Jeg har tydeligvis ikke klart å skjule noe som helst da min treåring springer ut til pappaen i stuen å roper "mamma bruker rompe-sminke i rompa!"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he,he ja barn sier mye rart.

Min fireåring sier

skilpedabbe = skilpadde

vovven hood= robin hood

Hun sjønte heller ikke hvordan jeg klarte å kaste den døde hamsteren vår opp til himmelen-)))

Og her om dagem annonserte hun ved middagsbordet at hun hadde kanin hjerne-)))

For ikke å snakke om når hun synger bjelleklang...fjellelang,fjellelang over sko og lei....

Skrevet

Hehe, hun høres helt herlig ut. Hvor flink du er som husker så godt :o) Jeg glemmer til og med å skrive dem opp. Kommer på litt etter hvert.

Hun hadde enda en søt en: Snuppa var med pappaen på Byggmaker. Hun ble som barn flest lei og litt sliten så hun sier skikkelig høyt til pappaen "Nå vil jeg hjem fra dette Tuppeware partyet". Han syntes det var skikkelig pinlig, hehe...

Skrevet

Eldstemann kaller lillebroren for ogly..

Han heter Daniel, så hvor storebror har fått ogly fra aner vi ikke=)

Skrevet

Hehe de er så søte!

Lillesnupp på 2 tror jeg må ha franske gener ett sted langt tilbake, for ingen av oss snakker fransk og han har vel knapt hørt det, men han har begynt å si ting som : Kan jeg få Le Papir, det er Le far (bestefar), kan jeg få Le Vann... osv. ;)

I går fikk han truser med trykk fra Biler filmen, så i hele dag (også i barnehagen) har han gått å pekt på rompa si og sagt : Se på Pompa, det er fiiiiint! Hehe

Han sier så mange ting men det glemmes så fort burde egentlig skrevet ned sånnt, hadde vært så gøy å ha senere...

Jo også sier han: Kua sier BØ!!! Bø, bø bø!!! hehe

Skrevet

Jenta vår har masse i-endelser:

Vaske hendi

Pusse tenni

foti = føttene

Dette ligger ikke i noen av våre dialekter, og slett ikke i dialekten der vi bor.

Skrevet

Siden jeg bor så langt unna moren min, sender jeg email til henne nesten hver dag. Da prøver jeg å huske å skrive noe av det rare Snups har sagt i løpet av dagen. Så sparer jeg de sendte mailene. Det har jeg gjort siden hun ble født - ja, før det også.

Dermed har jeg fått en ganske stor samling minner, selv om jeg ikke skriver dagbok eller journal.

Det er jeg glad for nå, for når jeg leser det jeg har skrevet for en stund siden, så viser det seg at jeg har glemt det meste.

Treåringen vår hadde en baby i magen ganske lenge. Babyen het Ben. En dag sa hun at Ben var borte. Nå var det en ny baby Ben i magen hennes. Og den nye Ben likte erter.

Det var jo praktisk, for da spiste hun også erter, så Ben skulle få!

Skrevet

Helighet disse småttisene våres er sååå fine hva??? Ler meg ihjel til tider!!!

Lukas har en onkel som heter Marius og ifølge min Luke så heter han altså onkel Maisen. Telefonene heter ballaslonen og elefanten uttales ballaslanken.

*ler*

Skrevet

mini på 23 mnd snakker ikke mye enda, men bestekompisen Marius i bhg heter for sønnen min "Mæsa" :)

gleder meg til det begynner å renne ut gullkorn!

Skrevet

4 åringen min har noen søte ord;

fikkeranda= veranda

levverpåstift=lebestift

Hun har noen flere artiord hun sier, men kommer ikke på flere:D

Skrevet

Fra nevøen min:

Manoman = banan

Matomat = tomat

Dattera mi:

Føe = sove

Skrevet

Vår 5-åring sier:

Papparere = reparere. Papparere kommer av at pappa reparerer, altså han papparerer. Hehe!

Også synger han Skippy-sangen: "Skittiiiii, skittiiii, skitti er nok til å bo....." Hehe! Dette er altså egentlig på engelsk, og sangen lyder: "Skippy, skippy - skippy, the bush kengaroo...:" Jeg ler så godt!

Og først i dag, så oppdaget jeg at han sier video-fpill til video-spill. FPILL! Moro! Han kan si det riktig hvis han vil, men.....

Også er det et ord han aldri helt klarer å huske riktig, og det er ordet VIRKE. Han sier alltid vinke! "Bilen vinker ikke."

Og nås han skal si KOMME, KOMMER, KOM etc, så uttaler han det med O, ikke Å. Kanskje det finnes noen dialekter i Norge som uttaler komme med O, det vet jeg ikke, men ikke her hvor vi bor. Her sier vi KÅMME med Å, mens han sier KOMME med O.

Også sier han f.eks: "Jeg lo lua mi på bordet jeg..." når han egentlig skal si "jeg la lua mi på bordet."

Noen ganger blander han B og V, sånn at veggen = beggen, Wenche = Benke.

Søte små!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...