Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Skal på kontroll til jordmor i morgen og gruer meg så sinnsykt til å gå på vekta. de siste 8 ukene har jeg gått opp 8 kilo!! Nå er det 2 uker siden sist kontroll. Har sikkert gått opp minst 2 til. Er i uke 36 og har gått opp mellom 23-25 kilo. (litt usikker på startvekt). Klarer ikke å være så mye i aktvitet fordi jeg har bekkenløsning og låsning, og har vært så lite i aktivitet at jeg er i skikkelig dårlig form. Jeg klarer ikke å se at jeg har lagt på meg så mye. Har fått en kjempe stor mage, men ellers føler jeg me ganske bra. Kan man ta så feil??? 25 kilo e jo j....... mye. Er anonym her jeg. Syns dette er så deprimerende!!! Sånn har det vært de siste gangene jeg har vært til kontroll, fordi jeg ikke har vekt hjemme og får helt sjokk hver gang. Det skulle jo være kjekt å gå på kontroll
Trultemora er presseklar!! Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Du kan jo stille deg på vekta og be jordmor om å se og skrive det ned om du ikke vil vite vekta selv da! Men du begynner jo å bli på det siste nå, så det er jo vanlig at det kommer noe ekstra "vann-kilo"! Går nok så bra skal du se! Sender deg en trøsteklem jeg!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Du kan jo alltids fortelle henne om dine tanker, kanskje det ikke er høyst nødvendig at hun tar vekta di. Eller du kan bare si at du ikke har lyst å bli veid. Det er ingen som tvinger deg.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Oj.. der fikk jeg en vekker... Jeg er en av de som ikke har gått opp mye enda. er i uke 30 nå og har gått opp 3 kg. og jeg gruer meg til vekten. så jeg skal ikke si noe.. føler med deg lykke til. klemmer fra meg til deg
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 For noen støttende ord anonym 00.04.....
Axus' girlfriend Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Kjære deg, skjønner at det ikke er noe morsomt. Men de siste ukene er ofte slik etter hva jeg har hørt. Jeg hadde nok forklart det til jordmor, slik at jeg enten hadde sluppet å stå på vekta, eller at hun kan se og ikke du- som foreslått ovenfor. Men jeg tror ikke jeg hadde ville lakt så mye i det, etter som det har kommet på mye på noen få uker er det jo garantert vann. man skal spise sinnsykt mye for å legge på seg 8kg på 8uker i form av fett. Kos deg heller de siste ukene av graviditeten. Tenk på det lille nurket som er i magen og koser seg. viktig at også mor koser seg:) Synes det er trist at det er så mye fokus på vekt, og det hjelper ikke når de som legger på seg lite skriker høyest. Er like normalt å legge på seg 8kg som 25kg.
maria isabell Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 ikke noe gøyt men bekkenløsning...men tenk positivt,så lenge babyen har det bra gjør det jo ikke noe sann sett og ammer du etter fødselen renner kiloene av...dessuten har du bare 4 uker igjenn:) etter fødselen går du pang ned mangen kilo og noen mnd etter fødselen går du ned enda fleire kilo:) amming er enormt bra slankekur:) forstår at det er tungt nå,men du er snart ferdig:) lykke til:) i mårra etter timen går du t frisør og spanter en lang hodebunnsmasasje og en knallgo kur:) gjør noe bra for deg selv:)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Jeg er i akkurat samme situasjon/vekt som deg. men jeg skjønner seriøst ikke hvor det blir av kiloene, for bortsett fra den store magen så føler jeg meg ikke noe spesielt feit akkurat.. ikke noe spesielt hoven heller.. Kanskje vi bare får en stor baby
BlåklokkaVest Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Jeg la godt på meg i første svangerskapet, men det viste seg å være mye vann. Når jeg reiste fra sykehuset hadde jeg gått ned 15 kg :-) Det kan jo hende det samme er tilfelle med deg?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Tusen tusen takk for alle støttende ord!!!! Det er veldig godt å kunne dele sine tanker her inne!!! Før jeg gikk til jordmor i dag ringte jeg å bestilte meg en fotpleietime til i morgen. Tok rådet ditt Marie Isabell om å gjøre noe for meg selv Hos jordmor i dag var jeg fortsatt 96 kilo, samme som for 2 uker siden!!!!!!!!!! Jeg smiler nå fra øre til øre!!!!! Ja, det er det som er at alle de som ikke har gått opp mer enn noen få kilo hele tiden klager her inne å mener de har gått opp så mye, da blir jeg enda mer deprimert, men håper at kiloene har sin naturlige forklaring, for jeg er som deg anonym, jeg ser ikke hvor alle kiloene ligger i forhold til magen. Hadde det ikke vært for vekten hos jordmor/lege hadde jeg alllllldri tippet at jeg hadde gått opp så mye. Tusen tusen takk alle sammen for at dere er gode gravidvenninner Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 totlt gått opp 20kg siden før nummer en, er i uke 36 med nummer to
mumitrolletermammantilmille Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 Heisann. Vil si at jeg har det som deg. Er 37+1 og har lagt på meg 25 kilo. Ikke noe gøy i det hele tatt:( Men de siste ukene har vekten stått nesten stille, og det er jeg glad for. Håper det er masse vann som renner av så fort ungen er ute. Jeg gleder meg isåfall til og bli litt mere aktiv igjen. Har vært nesten helt inaktiv hele svangerskapet. Eneste unnskyldningen jeg har på det, er at jeg er lat;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå