Gå til innhold

Noen veterinær her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd ang store floker i lnaghåret kattepels. Nå har jeg sittet med en illsint katt i yttergangen i 45 minuetter og kjempet meg gjennom 3-4 store floker. Hun har vell minst 10 igjen, men jeg må gi opp. Er gravid og tør ikke å bli skrapet mere opp. Hva gjør jeg? Kan jeg levere henne til f.eks barbering hos en dyrlege eller napping? Hva koster noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke veterinær, men det er fullt mulig å få dem til å barbere henne. Bare å ta en tlf til vet. klinikken din og høre etter pris det ;)

Skrevet

jeg vet akkurat hva du snakker om.... det er en evig kamp å få løst det. Jeg vet at det går ann å få noen "avslappende" piller til katten som du kan gi 1 time før og holde katten inne så den ikke stikker av. Min katt hadde hatt seg en tur i noe olje ute en gang og da måtte vi få sånn fordi det var ikke bare ett kjapt bad som behøvdes... å katten sover ikke, blir bare slapp...

Skrevet

Jeg har samme problem med min katt. Men har den først fått floker så burde du ikke prøve å børste dem ut da dette kan være kjempevondt for katten. Rådes heller ikke å klippe hvis du ikke har helt kontroll da det er så lett å klippe i huden til katten. Men det du kan gjøre, altså billigste måten når det først er kommet så mange floker er å dope ned katten hos vetrinær, å ta den med hjem å bruke tid på å klippe dem opp å kjemme dem mens katten sover. Deretter burde du være flink til å dra fort over pelsen hver dag for å unngå floker i fremtiden. Ellers kan du få dyrlegen til å barbere, men det vil da koste litt mer, å kansje ikke så gunstig enda hvis katten går ute å det er jo fremdeles litt kaldt. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...