semma Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Trenger råd ang store floker i lnaghåret kattepels. Nå har jeg sittet med en illsint katt i yttergangen i 45 minuetter og kjempet meg gjennom 3-4 store floker. Hun har vell minst 10 igjen, men jeg må gi opp. Er gravid og tør ikke å bli skrapet mere opp. Hva gjør jeg? Kan jeg levere henne til f.eks barbering hos en dyrlege eller napping? Hva koster noe slikt?
Supertea Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Jeg er ikke veterinær, men det er fullt mulig å få dem til å barbere henne. Bare å ta en tlf til vet. klinikken din og høre etter pris det
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 jeg vet akkurat hva du snakker om.... det er en evig kamp å få løst det. Jeg vet at det går ann å få noen "avslappende" piller til katten som du kan gi 1 time før og holde katten inne så den ikke stikker av. Min katt hadde hatt seg en tur i noe olje ute en gang og da måtte vi få sånn fordi det var ikke bare ett kjapt bad som behøvdes... å katten sover ikke, blir bare slapp...
HøstBaby <3 Elias Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har samme problem med min katt. Men har den først fått floker så burde du ikke prøve å børste dem ut da dette kan være kjempevondt for katten. Rådes heller ikke å klippe hvis du ikke har helt kontroll da det er så lett å klippe i huden til katten. Men det du kan gjøre, altså billigste måten når det først er kommet så mange floker er å dope ned katten hos vetrinær, å ta den med hjem å bruke tid på å klippe dem opp å kjemme dem mens katten sover. Deretter burde du være flink til å dra fort over pelsen hver dag for å unngå floker i fremtiden. Ellers kan du få dyrlegen til å barbere, men det vil da koste litt mer, å kansje ikke så gunstig enda hvis katten går ute å det er jo fremdeles litt kaldt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå