Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Hei! Skal dere ha med smokk på sykehuset? Evt hvilket merke? Og er latex eller silikon best?
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 dette skulle jeg akkurat ti å legge ut og spørre om så jeg dytter,mener å ha lest at silikon ikke er så bra?eller?
UngVoksen-over termin Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Skal ha med den minste fra mam... latex... Begge mine forrige har hatt ett stort suge behov..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Førstemann tok ikke smokk, denne SKAL ha det:-) Jeg tar med Ortodent og prøver den først, har nettopp sett resultatet med smokk og kryssbitt hos en 4 åring i familien, ikke pent syn.. Noe jeg helst vil unngå.
BlåklokkaVest Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Ja, mine gutter har begge hatt stort sugebehov, og jeg har vært sjeleglad for at jeg har tatt med smokk (ferdig kokt). Jeg er mest fornøyd med latex-smokkene fra MAM. De fra Avent har så stor plastdel rundt at den dytter mine gutter i nesen. Har hørt om så mange som har erfart at Ortodentsmokkene sprekker, at jeg tør ikke kjøpe dem enda.....
skimre Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 med vesla her måtte pappa'n komme opp med smokk i elve tiden på kvelden, suttebehovet var enormt;o) denne gangen skal smokken bli med opp i baggen! brukte MAM med latex sist og var veldig fornøyd med den! (desuten selges MAM overalt, på butikker og bensinstasjoner, og jeg ville gjerne at hun skulle ta en smokk som var lett å få tak i:o))
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Hvorfor venne barna til smokk, er jo ikke noe styggere enn dem som blir avhengig og sutter på dette flere ganger om døgnet til dem er mange år... æsj nei ingen smokk her.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Det er ikke værre enn å venne barna til å ha smokken bare i senga, og evt i bilen, hvis de skal sove. Det er hva en gjør det til selv det... Fungert bra for oss. Jeg synes heller ikke det ser veldig bra ut med barn som går rundt med smokk i munnen, snakker gjennom den osv. Men veldig deilig å ha smokk til å begynne med....
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 koker dere dem før dere tar de med da? Putter man de bare i en kjele med kokende vann i 5 min? men blir det ikke bakterier på dem igjen når de da pakkes ned i bagen igjen ? Eller er det viktigste å få kokt de så de ikke er " nye" fra pakka på sykehuset? Mulig dette er veldig teite spørsmål, men aner liksom ikke jeg...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Man anbefaler å vente med smokk inntil ammingen er godt i gang, med andre ord bør ikke den nyfødte få suge på annet enn brystet ditt de første ukene. Man risikerer å ødelegge sugemåten som gjør at ammingen fungerer med smokk. Vi ventet 4 uker - og bruker ikke latex pga allergi hos far. (tilfelle det er arvelig)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 nå er det vel litt forskjellige anbefalinger i forhold til dette anonym 22.25... babyene er faktisk født med et sugebehov, og de skjønner fint at fra smokken kommer det ikke mat:o) hilsen sykepleier på nyfødt intensiv:o)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 jeg blir så frustrer over at alle skal ha en mening om den smokken. Ta med smokk, sønnen min hadde et enorm sutte behov. Og får du ikke bruk for smokken, nei vel, da ligger den i baggen når du kommer hjem!!! Verre er det ikke... Jeg har pakka smokk, kokte den i noen minutter og kokte en liten boks til å ha den i... Så hvis gutten min trenger smokk, så skal han få det
ma-85 Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Er ikke så lurt å stappe inn smokken før amminga er i gang. Og amminga er garantert ikke skikkelig i gang mens man fortsatt er på sykehuset... Ville venta, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå