Gå til innhold

Alle katte elskere se hit!

*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en sak:

Jeg har alltid hatt katter i oppveksten men de har vært ute katter og "klart" seg selv. Nå har jeg fått en jente inne katt som snart er 10 mnd.

Når ca blir de kjønnsmodene? Er det noen som kjennetegner at de har blitt det som feks lukt,oppførsel ol?

Er super takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ho er nok kjønnsmoden allerede... mest sannsynleg.. alle mine blei det i 6-7 mnders alderen... så då er det berre å ta turen til dyrlegen og sterilisere.. :)

Skrevet

Jepp, kjønnsmoden fra rundt 6 mnd :) Steriliser- steriliser. Bare dyreplageri hvis ikke ;)

Skrevet

huff stakkars min lille bebis... jeg trodde det ikke kom før nærmere 9-10 mnd.. jeg bestiller time i morgen den dag! takk for fine tips!

Skrevet

det går så fint og...Dyrlegene er blitt veldig flinke, og min pusi fikk smertestillende i 2-3 dager etter. Bare en dag med litt omtåket svimmel pus så gikk alt så fint. Ikke noe særli mer enn da min mons ble sterilisert.

Skrevet

Jeg er oppdretter og har hatt en del hunnkatter. De fleste har fått sin første løpetid mellom 10 og 12 måneders alder. Har faktisk aldri opplevd at de har blitt kjønnsmodne så tidlig som ved 6 måneder.

Har du merket noe til løpetid på henne da? De endrer adferd rimelig drastisk under løp, så det ville du merket. Tror ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du ikke har sterilisert henne tidligere.

Selve inngrepet pleier å gå veldig bra, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. De pleier å komme seg utrolig fort. Flott at du vil sterilisere henne, det er ikke godt for dem å være fertile dersom de ikke skal gå i avl.

Skrevet

tusen takk til dere alle får svar:) Jeg kontakter dyrlegen min å hører med han om han vil ha henne inn å skjekke eller om han mener vi skal vente osv...

Men nok en gang tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...