Gå til innhold

fly i 8 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:!

lurer på om det er fare med å fly i uke 31???? Har vært plaget

med en del kynnere siden uke 20. Hvordan er det med å gå

gjennom sikkerhetskontroll mtp stråler?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke bekymre dæ får stråler i sikkerhets kontrollen.. Jobber i sikkerhets kontrollen æ å e 7 månda på vei nu å alle e så bekymra får de strålan men d e fakisk ikke noen stråler som treffer dæ me mindre du stapper handa inn under blygardinene i rønken maskinen.. Å du får ikke noe stråling me å gå i gjennom portalen og bli kontrollert med hånd detektoren.

Skrevet

takk for svar :)

Da reis æ tel oslo med god samvittighet ;)

Skrevet

Ja men hør me sas eller norwegian om dem vil ha noen form får erklæring fra legen sia du e gravid. men mene d e snakk om fra 8 månde du må ha d men e ikke sikker

Skrevet

ja for all del: sjekk med flyselskapet at dei vil ta deg med... mange som ikkje vil det så seint i svangerskapet og mange vil at du har med erklæring frå lege om at det er "ok"

Skrevet

I uke 31 er du 7 mnd ikke 8 mnd på vei.

Skrevet

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Skrevet

Jeg fløy med norwegian sist uke, og ringte dem for å spørre ang erklæring. Innenlands trenger du ikke erklæring ennå. Du trenger erklæring de siste 4 ukene av svangerskapet. Ikke for det, ingen som gjorde anntydning til å spørre meg en gang. Men som jordmor sa til meg, ta med svangerskapspapirene! Siden de alltid er i veska, var den grei å huske:)

Eneste tipset jeg har da, er bruk støttestrømper. Det annbefales i fly. Jeg har bodd i støttestrømper siden jeg ble gravid, prøver å unngå både vann og åreknuter (arvelig, og min mor har så det holder...tikka ikke) :)

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...