tonemelone Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Dere som har babyer som sliter med atopisk eksem, har dere noen erfaring med bytte av mme...? Jeg har vært hos fastlegen min, og hos legen på HS, men der er det lite hjelp å få. De insisterte begge på at jeg skulle bruke kortison på gullet mitt, men syntes ikke det var nødvendig med noen endringer i maten... Så da er jeg jo like langt når jeg ikke bruker kortison mer!!! Dessuten er det jo ikke bra med kortison heller....!!! Jeg bruker vanligvis NAN HA1 fra apoteket... Så har jeg prøvd ut soyabasert mme, men det har ikke hjulpet noe! Noen som tror at jeg får bedre resultat ved å bruke mme fra vanlig butikk eller er det da større sjanser for å få enda mer allergisk utfall? Hvor kan jeg eventuelt henvende meg for å få hjelp når legene ikke vil ta tak i det....? Skal jeg bare la kroppen hans se ut som en solbrent engelskmann??? :-(
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Hva med å prøve akkupunktur? Kjenner noen som har fått veldig gode resultat av det ved atopisk eksem og vurderer å gå dit selv med datteren min. Vi var hos hudlegen nettopp og fikk en krem som heter flutivate, tror kanskje den var enda sterkere enn kortison men etter 2 dagar med smøring 2 ganger pr dag var hun myyyyyyyye bedre. Vi har også fått kløstillende middel til jenta vår. Etter det har hun begynnt å sove mye bedre om nettene. Hun ligger ikke lenger å vrir seg om nettene og har fått et mye mer aktivt liv om dagen..... Har dere vært hos hudlege/spesialist?
tonemelone Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 Har ikke vært hos noen andre enn de 2 legene jeg... For begge legene har sagt til meg at det ikke er noe å gjøre, bare å vente til det går over, som regel etter et par år!!! Møkkasvar, spør du meg.... :-)
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Tror jeg ville spurt om det var mulig å få en henvisning til hudspesialist. Vi betalte ingenting for å få komme dit og kremmene vi kjøpte kostet heller ingenting (fikk de på blå resept). Spesialisten var veldig flink og hadde tydelig mye kunnskap på område. Klør han/hun? Kanskje du kan spørre helsesøster (tror ikke hun kan henvise men hun kan anbefale legene å henvise, det som skjedde i vårt tilfelle...)
*mamma*til*markus* Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Hadde samme problem her.... Jeg kjøpte en krem på helsebutikken som bare var av naturprodukter som fungerte kjempe bra.... Den heter bare "eksemsalve" og er en liten rund, hvit boks.... den gjør underverker:)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 en jeg er tante til han er hardt rammet av atopisk eksem...klødde seg til blods mangen ganger,de har smørt masse hatt mangen bad på han osv....det som har hjulpet bra er eucerin krem på stor krukke fra usa..den finnes kun der selv om eucerin er i norge og...har sitt den bestlles på nett og...jeg har den til min tørre hun,er en fet god krem som hjalp godt på kjøttkake hendene hans...han er og allergisk mot egg å nøtter å katt så det kan være verdt å sjekke din for det
tonemelone Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2008 ...men hva er atopisk eksem? Må jeg bare smøre og smøre og smøre på kroppen hans for å holde det i sjakk, eller kommer det av noe, som jeg kan gjøre noe med?
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Atopisk eksem er det man kaller for barneeksem.. Les denne artikkelen: http://www.helsenytt.no/artikler/atopisk_eksem.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå