jet trip Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 hei dere! Saken er at jeg og bf klarer å samarbeide på en allright måte og har foreløpig kommet til enighet om alt. Vi har alldrig vært på FVK eller mekling (mekling skjer vel på FVK? ikke sant?) . Må vi det? Er det noe alle skal gjennom eller? bare litt uvitende jeg... Det er jeg som har omsorgen for mini og vi har heller ikke delt foreldreansvar.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 dere må ikke om 1: dere aldri har bod sammen mens barnet har vært til. 2. dere har ikke bodd sammen sidden loven om at man måtte på FVK kom. tror det var i 2006 en gang. men om du skal ha stønad som enslig forsørger i form av dobbel barnetrygd så må dere på FVK. men om nav har rota og du allerede har fått det så er det ingen ting som skjer om dere lar vær og bestille time dit
jet trip Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 ok, takk, da er alt i orden men jeg tror dem har rota fordi jeg for dobbel barnetrygd og hele pakke...heh..heh og nettopp oppdaget jeg at dem har glemt å betale kontant støtten...har fått invilga f.o.m 1 des.-07...så må ta en prat med dem...Er så mange betalinga at klarer nesten ikke holde styre på alt her...men skal siers at her skal en holde tunga rett i munnen ellers går en klipp noe..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 jepp, man må være ganske resursterk for og være en av de "svake" i sammfunnet i dag. helt inponert over hvor mye man må sette seg inn i og krangle for og få det man skal.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 da må jeg bare spørre jeg.. Hvis jeg og bf har bodd sammen, men flyttet fra hverandre under svangerskapet, må man da egentlig ikke på fvk? Og hva er mine rettigheter da?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 dere må ikke på FVK da. siden du føder barnet utenfor samboer skap. helt idiotisk spør du meg, men svært få mennesker spør akkurtat meg om dette. du har selvsakt rettigheter som ensligforsøger. vet det går an og få os 2 månderer før termin og en engansummen blir vel også utbetalt før fødsel om man ikke har jobbet. resten av røkla må du vente med til etter barnet er kommet ut. eller tenkte du på rettigheter i forhold til samvær?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 I forhold til samvær. Siden vi ikke må. Vet vi ikke må det, men visste ikke at det var en god mulighet til ikke å gjøre det. er ikke noe problem, men tenkte jeg måtte for å få avtalen i orden.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 så lenge barnet er nyfødt så har far lite rettigheter til og ta med seg babyen. her ble det full krig og det ente med at far hadde babyen her hos meg 1-2 timer 2 ganger i uken mens jeg gikk ut fra han var 4-5 uker. det er veldig vanskelig og lage noen konkret plan for dere må kjenne på hva som blir rett for dere. kansje det føles helt greit for deg at barnet er med pappa en time eller to. kansje barnet tar flaske og får kolikk og du trenger sårt og få sove.. kansje alt blir kjærings og far ikke kommer osv osv. ta ting som det kommer og følg mammahjertet ditt. og blir det bråk så tar du med deg far på FVK og snakker med folk der, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå