2 tette - med flette Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Har brukt minifom mot kolikk, og det hjalp i en ukes tid, JA jeg vet det ikke anbefales å ta, men en desperat mor med kolikk barn prøver faktisk ut det som prøves kan ! Men så glemte vi minifom da vi var borte i helgen, og fikk ikke brukt det på søndag men det gikk så fint at vi prøvde igår og, og det virker som om det går bedr euten dråpene nå Det kan være tilfeldigheter da, og det kan jo bli en helvetes natt i natt, men om det er pga dråpene er det jo veldig pussig !
Krøllefrøken Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 hvorfor anbefales ikke minifom? søstra til sambo har kolikkbarn og hun forer på med minifom. jeg mener å ha lest en plass at minifom ikke er spesielt bra... så lurer litt på hva det er og hvordan det fungerer?
2 tette - med flette Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 De anbefaler ikke langvarig bruk fordi de ikke vet helt utfallet av det og de lurer på om det kan virke hormonforstyrrende.. Men jeg ble fora med det da jeg var liten selv, og det har ikke skjedd noe skade med meg.. Men det må man da ta høyde for selv Det minifomen gjør er å spalte gassene så det skal komme lettere ut. Det fungerte på mini her en stund hvertfall, for her var det mye promping en periode
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 jeg var på 6ukerskontrollen med lillemannen i forrige uke,og da sa legen at Minifom og kiropraktor var to ting det var forsket på som ikke hadde effekt på kolikk(etter at jeg hadde sagt at vi var begynt med minifom )men han sa også at om jeg FØLTE at det hjalp skulle jeg bare bruke det for det gjorde ingen skade heller..nå er jeg for øvrig sluttet med det (forløpig iallefall) og lillemann er nå litt bedre..
selma07 og engel Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Det er tilsatt konserveringsmiddel som kan være hormonforstyrrende. Legemiddeltilsynet eller noe sånn har advart mot å bruke det.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 De på apoteket fortalt oss at minifom var blitt forsket på rotter, og at de hadde kommet frem til at det var hormonforstyrrende.. For oss funka sukkervann bra på det verste.. eller så er fenikkelte også å anbefale, eller fenikel kapsler.. Vi ga også lille nurket vårt litt te da den var avkjølt, og det virka veldig bra på han:) Oppskrift på sukkervann: 1dl vann (skal kokes) 1ts sukker Ha i sukkeret da vannet er kokende varmt, for da løser sukkeret seg opp:=) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Vi prövde sukkervann men det hjalp ikke...da måtte vi ty til minifom når gullet var 1 mnd...men vi gav bare morgen og kveld ikke för hvert måltid som det skal gis. Det hjalp mye, vi brukte ikke hele flaska og vi brukte det i ca 2 mnd..og det gikk kjempebra! Alt med måte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå