Gjest Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes ikke det. Det er ingen menneskerett å få barn. Hva mener du?
~sjiraff~ Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Nyhetsbildet preges daglig av mennesker som på ingen måte skulle fått lov til å få barn! Men det preges også av flotte mennesker som burde fått barn men som dessverre ikke kan av div. årsaker.
Gjest ->>- Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Selvsagt burde ikke alle som får barn fått dem. Da hadde ikke barnevernet og lignende instanser hatt noe å ta seg til. Men derfra til å si at man bør hindre noen i å få barn er et langt skritt. Da må nemlig noen hoppe på sin høye hest og vurdere hvem som er egnet og hvem som ikke er det - og hvordan velger man ut dem som skal ta den vurderingen?
Odine! Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Enig, ikke alle burde få barn, men synes noen på dib er litt strenge, uten at jeg har konkrete eksempler her og nå, men det er av typen: "hva? gir du/gir du ikke lørdagsgodteri? Du burde ikke hatt barn" Jeg tenker mer narkomane, alkoholikere, og andre som ikke klarer å ta seg av avkommet, ikke burde ha barn. Så det er ikke SÅ mange jeg mener ikke burde hatt barn.
julenissen Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Nei det er det ikke. Men desverre er det slik at mangen som ikke burde fått barn fint klarer og fikse seg, mens en del som hadde blitt utrolig gode foreldre ikke klarer dette av ulike årsaker. Noe spesielt du tenker på?
Bella Swan Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Min bror burde ikke hatt barn, han er narkoman.... Heldigvis er mammaen til barnet super og jenta er nydelig. Heldigvis har ikke broren min kontakt med barnet. Men å si at det ikke er en menneskerett å få barn er å ta litt hard i, betyr det at de som trenger prøverør ikke skulle hatt barn? Narkomane, pedofile, mishandlere osv burde aldri ha fått barn, men hvordan skal vi stoppe dem?
2nj♥ Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Nei, helt klart ikke. Egentlig veldig rart at det ikke er strengere krav som stilles for at man skal kunne bli foreldre. Burde minst vært en praktisk eksamen man måtte bestå.....
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Er det virkelig ikke en menneskerett å få barn? Hvorfor får da Kina så pepper for sin barnepolitikk? Hvorfor har verdens helseorganisasjon definert ufrivillig barneløshet som et stort helseproblem? Hvorfor er så tvangssterilisering forkastelig? Jeg mener at det faktisk er en menneskerett å formere seg, og det nettopp derfor må være opp til hver enkelt å avgjøre om det er klokt å bli far/mor, og ikke en eller annen offentlig instans(det inkluderer dib). Jeg kan i grunnen være enig i at enkelte som har blitt foreldre kanskje burde tenkt seg litt bedre om, og at man kanskje burde lære mer om hva det vil si å bli foreldre på skolen i tillegg til å lære hvordan man kan ha trygg sex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå