Gå til innhold

Hjelp diare hos to mnd gml baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet
:( Han har bæsja 10 ganger idag, vanligvis kqanskje annenhver dag..Det er vannete og slimete, og da jeg skulle løfte ham fra badekaret rant det ut. Sutrer litt, men er vital. Ler også...Har litt vondt i magen selv også..hva skal jeg gjøre?? erfaringer?? han får kun morsmelk..
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal kontakte din fastlege i morgen for små babyer tåler ikke langvarig diare. Er han tynn/spinkel eller i godt hold? Ta tåler han mer. Spiser han bra, holder det med at du bestiller deg en time til i morgen. Hvis han ikke får i seg væske så hadde jeg ringt legevakten bare for å høre hva de sier i kveld.

Sjekk temp. bare for å være på den sikre siden. Og så får du amme, amme, amme, også om natten,men regner med at det er i boks

Pumper du melk? Var utstyret sterilisert? Smokk? Andre små søsken?

Skrevet

Vi har akkurat vært gjennom det samme. Ringte lege/legevakt flere ganger for jeg syntes det varte så lenge (7 dager totalt), og fordi jeg var bekymret da hun var så liten. Fikk beskjed om å følge med på allmenntilstanden og gi henne rikelig med væske. Hadde hun flere tissebleier iløpet av dagen (det som er "normalt" for ditt barn) var det ingen tegn til bekymring. Blei det få tissebleier, måtte jeg komme inn for videre behandling på grunn av faren for uttørking. Da ville de blant annet ha gitt henne en blanding av vann, sukker og salt. Men pøs på med morsmelk, dette fikk jeg beskjed om var det beste for barnet ditt akkurat nå. Men vær obs på at babyen i denne tiden vil be om hyppigere måltider. Selv måtte jeg gi henne mat igjen etter hver bæsjebleie. Valgte å gi henne litt mme ved siden av da jeg ikke klarte produsere nok til alle disse måltidene.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...