Gå til innhold

Bra å ikke spise om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Hvis man vil ned i vekt? Hørt det mange ganger, men jeg spiser middag i 16-tiden og legger meg ved 24-tiden. Frokost ved 11-tiden.. Blir ikke det litt mange timer uten mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du spiser etter kl 20 på kvelden legger seg ofte på bena...Så jeg spiser aldri etter kl 19/20 og holder vekta bra:)

Skrevet

Det er bare tull at man ikke skal spise på kvelden!!! Men du må tenke på hva du spiser..og hvor mye du spiser.. man skal IKKE legge seg sulten.. men ikke stappmett heller.. Og så kan man jo prøve å spise ett par timer før man skal legge seg..:)

Det er alt for lang tid å ikke spise noe mellom kl 16 og morgenen etter... Du bør spise mellommåltid/kveldsmat.. spesielt når du er gravid.. Du trenger næring.. ikke spis for to..men spis fornuftig:)

klem

Skrevet

Ikke mat på 19 timer??.. Det er ikke bra for fosteret (og ei heller deg) med så langt opphold uten mat! Blodsukkeret ditt vil falle og bli lavt, noe som ikke er gunstig. Ta deg en skive eller to med grovbrød og sunt pålegg om kvelden og et glass melk med god samvittighet. Dersom du er redd for å legge på deg for mye er det kanskje andre ting du spiser i løpet av dagen som kan endres?

Skrevet

Jeg merker at naar jeg er gravid, maa jeg absolutt spise om kvelden, og det gjoer jeg senest 2 (noen faa ganger 1) timer foer jeg legger meg. Naa er jeg ogsaa en av de som mister vekt i svangerskapet og jeg skal bare ikke gaa mange timene uten mat. Saa jeg spiser 0800, 1100, 1400, 1700, 2000 og litt 2200 dersom jeg legger meg sent, som jeg som regel gjoer. En kveld her fikk jeg ikke i meg noe skikkelig middag, og tok noe ikke saa sunt rundt 1900. Morgenen etter kastet jeg opp, og jeg er i uke 18. Huff av meg, men vi er jo alle forskjellige, og jeg tror faktisk at de som er redde for aa gaa for mye opp i vekt, heller skal spise oftere og lite (og selvfoelgelig naeringsrikt og med proteiner) enn at man gaar for sulten lenge (= forbrenningen stopper opp) og saa spiser et svaert maaltid (= fordoeyelsen faar sjokk)

Du boer kanskje spise litt baade 2000 paa kvelden og 0800 om morgenen du... =o) Saa skal du se at du i tillegg til aa faa i deg mer naering, ogsaa holder forbrenningen i gang paa et sunt nivaa.

Lykke til!

Skrevet

Man skal IKKE slanke seg og forsøke å gå ned i vekt når man er gravid. Det er alt for lenge å gå fra 4 på ettermiddagen til 11 neste formiddag uten noe mat.

Du må tenke på barnet du har i magen og ikke på din egen vekt.

Ved å spise få måltider i løpet av en dag går stoffskiftet ditt ned og du øker faren for å legge på deg. For å holde stoffskiftet oppe bør du spise hver tredje time.

Skrevet

Har ingenting å si når på døgnet du spiser, så lenge du forbruker mer kalorier enn du inntar i løpet av dagen (når man skal ned i vekt). Spis litt på kvelden hvis du er sulten, man sover ikke godt når man legger seg på tom mage. Ikke bra å spise for mye heller. Jeg drømmer noe helt vannvittig hvis jeg legger meg når jeg er for mett :)

Skrevet

Hei

Jeg var hos en ernæringsfysiolog for litt sia nå i forbindelse med bla graviditet og hun anbefaler at jeg spiser hver 3 time, og at man gjerne bruker fokost, lunsj middag som hovedmåltid og at man fyller opp med et eller to knekkebrød utenom disse måltidene

Skrevet

en liten spire?: Det var godt å høre at man kan spise knekkebrød etc mellom hovedmåltidene;) Føler jeg ikke gjør annet enn å spise for tiden, men jeg blir kjempesulten mellom frokost 7.30 og lunsj 12.00..har liksom tenkt at jeg går å småspiser hele tiden, men jeg blir jo såå sulten og kvalm hvis jeg går lenge uten mat!!Skal nevnes at jeg spiser små måltider da..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...