flypapir Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Har nettopp fått nye møbler, og må kjøpe tilbehør... Dvs gardiner, pynteputer og duker. Har spisestue i eik med svarte puter på stolene og hvit sofa med bord i eik. Kan jeg velge hvilke som helst farger? Bør jeg holde meg til en farge til?! Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette... Takk for svar..
flypapir Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. februar 2008 Må ha teppe® også... Skal man egentlig ha teppe under spisestua?? Likt eller ulikt det under sofaen da dette går i ett?? Har virkelig ikke peiling på interiør.....
flypapir Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2008 Ingen som vet hvilke farger som ville passet inn....?
dritgrei hei hei! Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Jeg ville valgt noe lyst og lufteg med mønster på. Noen dyre puter i ekte stoff laget av noen som kan det. For da blir det ikke så hardt. Ogaså ville jeg valgt lyse gardiner . Men i utgangspunktet kan du velge akkurat hva du vil, for det er du som bor der, og diu som skal kose deg, og hvis du koser deg gjør alle andre det også. Kjedelig hvis alle stuer ser like ut :-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Jeg ville sagt du kunne valgt hvilken farge som helst (nesten - bør jo passe med eik/veggfargen) - du har såpass nøytrale møbler. Vi har teppe under sofagruppen, men ikke spisebordet - syns det er så sølete rundt spisebordet at jeg drøyer hele teppet. Det "safe" å bruke er vel bruntoner, men nå når våren nærmer seg er det jo litt gøy å bruke noe som er litt friskt - prøv lyseblått (svak turkis) eller en grønntone )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Glemte forresten å si at jeg ville holdt gardiner og tepper nøytrale i fargen, for det er ofte dyrt å bytte ut, mens puter/duker kan man lettere gjøre noe gøy utav )
Chiabatta Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Ha en farge du liker som kan gå igjen i alle rom. Teppene under spisestua og salong skal vise atskilte deler, så teppene skal være forskjellige. Sørg for mye lyskilder når du har tunge møbler. Velg tekstiler som er litt fluffy og kombiner med litt penere tekstiler (puter, pledd). Ville ikke hatt mønster på gardiner. Velg hvitt, eggehvitt ensfarget eller den fargen du vil supplere med. Husk at puter og pledd lett kan skiftes ut etter ønske, så du kan trygt velge en vårfarge nå og ha en mer nøytral til høsten. Lykke til!
flypapir Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2008 Jeg er bare redd det blir veldig blasst (staves det sånn tro?) dersom jeg kun velger lyse farger. Veggene her er i lys toscana, og jeg håper å male dem hvite etterhvert. Vet heller ikke hvor godt brunt går sammen med eik? Jeg klarer ikke å se for meg hva som ser bra ut selv, hvertfall ikke før jeg ser det sammen..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Gå inn på hjemmesidene til møbelkjedene og se etter tips ) http://www.bohus.no/default.asp?menu=49&page=50 og velge "åpne katalog" - masse fine bilder til inspirasjon. Tipper de andre kjedene har liknende greier )
dritgrei hei hei! Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 hvis du velger lyst tilbehør, hvor pytene kan ha mønster i en annen farge.... TRisha Guildt lager noen fine putemønster, marimekko gjør det samme..... hvis du velger nøytrale farger i bunnen og tøyser litt med mønster så blir det ikke blast og kjedelig, det blir reint og koselig. Jeg ville ikke valgt brunt... av to grunner... :-) 1) alle stuer går i brun og beige og hvit 2) det er litt i kjedeligste laget, for man vil jo ikke bo i en katalog. hvis du finner noen puter du har lyst på, så kan du kjøpe noen lyse gardiner som går til dem, uavhengig om du har eikemøbler eller ikke..... alt trenger ikke mache i farge skjaønner du, bare ting henger sammen med din egen stil :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 ensfargede gardiner - mønster på puter... har vel ikke sagt det med så tydelige ord egentlig.... :-)
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 Hei, jeg har eikebord, synes noen detaljer i turkis lyser opp rommet. Synes du har vært lur som har valgt de fargene du har for de kan kombineres med alt. Se deg litt rundt finn ut hvilken farge du liker. Om du skal kjøpe dyr kvalitet eller gå for noe du kan bytte ut kommer vel an på personligheten din. Personlig liker jeg å bytte ut farge en del, må ha rødt til jul og gult til påske og ellers trenger jeg noen ganger bare en ny farge. Derfor har jeg valgt å kjøpe inn billige putetrekk gardiner osv i flere farger fra billige kjeder. Veldig fornøyd med det. Jeg kjøper alltid min 3 av pynte ting. Lurt også å variere tekstur på puter pledd osv innenfor samme farge. Det gir litt "luksus" preg. Lykketil! gøy å fornye hjemmet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå