Gjest Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 I dag rundt kl 11.00 fikk jeg en melding fra min datter på skolen. X er slem, vi får være inne, men er ikke trygge. Så da pushet en telefon til skolen seg frem automatisk. Jeg ringte rektor uten svar, ringe undervisningsinspektør uten svar og ringte til slutt på kontoret hvor læreren til min datter tilfeldigvis svarte. Hun hadde selvfølgelig ikke vært i klassen i dag og visste derfor ikke hva som var skjedd. Vi avtalte at jeg skulle hente ungen på skolen. Jeg kom dit og ble kalt inn til en samtale. Vi oppsummerte de siste hendelsene som jeg skrev om her i går, og snakket rundt dette. Til slutt spurte hun om jeg ville levere en formell klage til skolen og dette takket jeg jo selvfølgelig ja til. Så da skjer det ivertfall noe!! I tillegg har jeg snakket med flere foreldre i dag som sliter med det samme som oss. For 1 jente i klassen er det like ille som hos oss. De kommer derfor til å gjøre det samme som oss. I tillegg har jeg fått vite at en gutt i klassen har hatt liknende problemer i flere år!!! Så etter vinterferien skal vi på et nytt møte på skolen og gå gjennom tiltaksplanen. Håper bare dette fører til noe positivt. Jeg synes også det er merkelig rutine på skolen at de som er redde må være inne, mens terroristen får være ute i lek!? Takk til alle klemmer og råd på innlegget mitt i går.
___ Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Bra det skjer noe. Håper det var skikkelig dårlig vær hos dere i dag så de som var inne var fornøyde. Lykke til med kampen videre.
My little girl_ Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Har ikke fulgt med på saken din,men dette hørtes ikke bra ut:( bra du har tatt det opp, da skjer det sikkert noe!! Lykke til. Du har pm..
Skravlemamman Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Ikke gi deg, sånn skal ikke jenta di ha det.....stå på kravene, la skolen stå til ansvar og ikke minst dokumentere hva de gjør. Alle skoler er pålagt å ha en handlingsplan mot mobbing, be om den. Spør også hvilke tiltak som blir gjort i forhold til " mobberen". Det er like viktig skal dette ta slutt. For det er vel mobbing dette her hvis det er handling av negativ karakter som utøves over en periode. Ikke gi deg, jenta di trenger deg:-) Hilsen en lærer
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Nei jeg gir meg ikke:) Den formelle klagen gjør det på en måte enklere i forhold til innsyn osv..... I tillegg blir dette på individnivå noe som strengt tatt er nødvendig. De har mange kollektive opplegg, men det funker tydeligvis ikke for alle.
Odine! Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes synd på jenta di, og håper det går i orden for dere. Ingen skulle trenge å være redde på skolen. Dette er jo en uholdbar situasjon for mobberen også, han bør hindres i å gjøre slike ting også for sin egen del.
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Ja jeg håper jo at en tiltaksplan skal komme gutten til gode. Han kan jo ikke ha det bra med seg selv. Overgrepet på en annen jente i klassen i går var veldig stygt og en dag tror jeg det kan få alvorlige følger. Spark mot rygg, mage og hode trenger ikke alltid gå bra! Jeg blir veldig lei meg når jeg snakker med andre foreldre som har hatt dette problemet i flere år, og blir fortalt at foreldrene til "problembarnet" ikke vil innse alvoret. De klarer alltid å vri det til at det andre barnet har skylden. Jeg tror faktisk ikke de innser hvilken bjørnetjeneste de gjør...
Odine! Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 Blir så trist av å lese dette. Skjønner ikke hvordan foreldre kan legge skylden på andre barn når det samme skjer igjen og igjen. Stå på og krev at noe blir gjort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå