Gå til innhold

...blir så redd.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 25. Var på vei til butikken etter middag . Magen var så hard og spent hele veien...når jeg kom til senteret gikk jeg på do, holdt på å tisse på meg. Tisset og magen ble roligere...tørket meg og der er det litt friskt blod (lillefingerneglstørrelse)

Ble fryktelig redd, ringte føden kort tid etter. Får beskjed om å ta det med ro, ringe hvis det kommer noe mer blod eller magesmerter...

Sitter her nå og skal forsøke å få meg en ul time i morgen - privat. Noen som har noen trøstende ord.....?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg hadde litt blod på papiret 2 ganger i løpet av en helg. Ble veldig bekymret siden det ble misstenkelig stille i magen samtidig.

Fikk time til UL og det viste seg at alt var i orden. Ingen forklaring på hvorfor det hadde kommet litt blod, men så lenge alt var tett der nede var det ikke så farlig heller.

Samtidig viste det seg at tulla hadde snudd seg så det var vanskelig å kjenne bevegelse.

Så lenge du kjenner bevegelse og du ikke får mere blod er det ikke noe å bekymre seg over. MEN dersom du er veldig bekymret så forlang å komme på en sjekk. Jeg er veldig glad jeg fikk kommet på UL i alle fall!

Skrevet

Småblødninger er helt vanlig og som regel ufarlig i svangerskapet. Dette kommer av at slimhinnene endres mens man går gravid, de får økt blodgjennomstrømning, og blir skjørere. Spesielt kan mormunnsåpningen lettere få "småsår" og blø litt. Noen merker også at de blør oftere neseblod, eller blir tett i nesen under svangerskapet, og grunnene er de samme til at man kan blø litt avogtil fra skjeden.

Så lenge blødningene ikke er rikelige, eller akkompagnert av sterke smerter, er det som regel ingen grunn til bekymring :)

*Legestudent*

Skrevet

Takk for beroligende svar :) Det trengte jeg nå!!

Skrevet

Æ har hatt utflod å småblødninge all the way.. Ingenting i veien m mi lillepia. 6 mnd på å ho skal bli turnar når ho bi stor ;)hehe.. MEN æ har sjekka alt nøye gjennom alle mnd! Så sjøl om teng kan vær ufarli skal man sjekke før å vær HEILT sekker!

Det går nok aller helst bra! Ta alle forhåndsregla bare :) Løkka tell!

Skrevet

trur nok dette går bra,men skulle det bli verre,kom deg på sykehuset og krev sprøyta for lungemodning:) småblødninger er jo vanlig da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...