Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 På nettet... Nå må vi gjøre noe, for det er jo blitt bare tull med legging og søvn om natta. Han har oss virkelig tvunnet rundt lillefingeren!!! Tror kanskje ikke ferber er noe for han for han klarer sjelden å roe seg i senga si når han først har begynt å gråte, uansett hvordan og hvor mye vi trøster. Blir veldig glad hvis noen vet hvor jeg kan lese litt, eller om noen har erfaring fra noe som fungerer og vil gi meg litt råd. Han er forresten snart 9 mnd og reiser seg i senga. Har kjøpt sånn pose med seler, men han blir forbanna når vi fester den.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Slapp av. Dette kommer av seg selv! Barnet må bare være stor nok, trygg nok, mett nok og trøtt nok. Så gjør du en gradvis avvenning. GRADVIS avvenning fra det det er vant til!
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 Han er stor nok, snart 9 mnd. Mett nok, får 4 faste fulle måltider + flaske morgen og kveld. Det er liksom ikke noe å avvenne fra.Har ikke spist om natta siden han var 7 mnd,og da begynte han også å sove hele natta fra 19-07. Plutselig vil han bare ikkelenger!! Føler vi har gode kveldsrutiner, men han vil bare ikke sovne i senga si. Og når han har sovnet (enten i vår seng eller i armene, uten vugging) så våkner han jevnlig og reiser seg opp, kaster smokken og skriker etter oss. Ofte bruker jeg et par timer til å få han til å sovne igjen på natta. Han finner ikke roen selv om han fortsatt er trøtt. Noen adre synspunkter??
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har bestilt boken "no cry sleep solutions" fra bokkilden.no etter å ha hørt mye bra om den. Det står visst mange forskjellige tips til forskjellige typer barn og situasjoner. Har ikke fått den ennå, men er veldig spent! Lillejenta mi er 8 mnd, hun spiser bra på dagen og vi har begynt å nattavenne henne nå. Får et måltid i femtida, det syns jeg er greit. Problemet hennes er at hun sover veldig urolig og våkner endel. Noen netter våkner hun bare 2-4 ganger, andre igjen kanskje 20 ganger... Vi samsover nå da, syns det fungerer best for oss begge enn så lenge. Hun har ikke eget rom, men vi skal flytte til våren så da blir det søvn i egen seng på eget rom. Jeg liker ikke ferber, så håper det vil være mye nyttig i denne boken. Kanskje den er noe for deg også Lykke til
Sunshine2222 Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Har boken til Sove Karin, www.sovekarin.no, sjekk der :-)
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2008 Takk for tipset! Skal sjekke den ut. Vil gjene ha flere råd
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2008 Men finnes det noe sted med informasjon om søvn og metoder? Eller må man kjøpe flere forskjellige bøker for å finne ut hva man kan gjøre? Noen som har tid til å fortelle meg om fremgangsmåten på f.eks ferber eller helst noen mildere metoder?
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Rop på heldigec (nicket) Hun vet masse om ferber, også lightversjonen tror jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå