Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Da er dag 2 i barnehagen over. I dag fikk vi en smak på hvordan livet uten hverandre er, og det gikk overraskende bra. Først var jeg på oppstartsamtale, det tok litt over en time. I mellomtiden hadde Mia sangstund og spiste varmlunsj helt uten mamma. Ble glad over å se meg, men lekte videre. Så var det sovetid, jeg rugget vogna til hun sovnet og dro på jobben. Måtte ringe de etter halvannen time og høre om alt var ok, og hun sov enda. Etter to timer ringte de meg og sa at hun var våken og glad, ingenting er bedre enn det. Jeg tuslet ned og møtte en opplagt Mia som ville ha brødskive men ikke nødvendigvis mamma. Himmel og hav så selvstendig hun ble! I bilen på vei hjem var hun glad, skravlet og lo...det var kø så vi fikk god tid til å leke borte tittei i speilet, og hun frydet seg høylydt. Tydelig at hun hadde en fin dag. Ingen sutring, ingen sure miner og bare velstand. Kan det vare? Jeg venter med spenning på morgendagen, da skal jeg være der enda mindre. Kanskje det blir verst for mamma ;-)
smurfen :o) Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Så bra at alt har gått så fint. Tror nok også det er verst for mammaene. Vi er jo veldig vant med at de er avhengig av oss. Litt vemodig å skilles sånn kan jeg tenke meg. Det går nok like bra de neste dagene skal du se. kjenner selv at det er litt rart å begynne å jobbe å ikke lengre tilbringe hele dagen med lille Adrian. DEt er litt trist og jeg savner han fælt. Men samtidig så vet jeg at han storkoser seg masse med pappaen.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Så flott at det foreløpig går bra. Tror nok også det er mest rart for mammane. For henne er det nok super spennende med alle de andre barna og alt som skjer. Merker at jeg slapper veldig av nå som hun er hos besteforeldrene. Det blir nok verre når vi også begynner med barnehagetilvenning. Samtidig vet man jo at de tar godt vare på de små og det er jo supert.
Millapril Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Så utrolig moro at det har gått så bra og at hun tydeligvis trives. Hun er jo en sosial liten dame, som liker litt fart og spenning. Så det kan jo hende at bhg var midt i blinken for henne. Det må jo være en utrolig lettelse at det går så greit. Jeg kjenner at jeg gruer meg til det er min tur, men dette hørtes jo lovende ut. Du er jo superheldig som får så mye tid med henne på vei hjem også. Ikke stresse avgårde og sitte i kø og tenke på om du rekker henting. Luxus! Lykke til videre!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2008 Da er vi på dag 4 i tilvenningen. Det kan virke som om det gikk bra, men jeg har jo hørt om de som først begynner å protestere etter et par uker, så man vet jo aldri. I dag har jeg vært på café, lest avisen i ro og fred, spist lunsj, shoppet masse klær til meg selv og bittelitt til Mia og egentlig bare vært trist. Det var tøft å dra fra bhg i dag, jeg tenkte det var best å dra tidlig så de fikk dagen sammen. Sa hade, koste litt og gikk. Mia smilte. Mamma satte opp et tappert ansikt og hadde et lite sammenbrudd i bilen. Så teit. Burde være glad for at hun har det bra, men det river i hjertet likevel. Jeg får vel være glad for at det er jeg som synes det er tøft og ikke Mia. Kjenner jeg misunner dere som har pappa hjemme når dere starter jobben, skulle helst ha valgt det jeg også. Men før eller senere må man jo bare. Dette er jo et luksusproblem egentlig, vi er jo veldig heldige. Men prøv å si det til mammahjertet... Sånn, da fikk jeg det ut også ;-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Hei. Det er helt fint å reagere sånn som du gjør. Selv om man ser at de har det bra så savner man dem jo fælt. Det går seg til og bare tenk hvor heldig du er som har en så selvstendig jente som trives sammen med andre. Jeg gruer meg også til den dagen, men samtidig vet jeg jo hvor bra det er for det sosiale og utviklingen. Deilig at du har fått gjort noen mamma ting i dag. Det er faktisk utrolig deilig å spise lunsj uten å skulle ha fokus på andre enn seg selv.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Uff, kjenner jeg gruer meg noe helt hinsides til jeg må gå fra camilla! Men så utrolig bra at Mia ser ut til å ta det så flott da!!! Hun er jo ei supersosial jente og har nok aldri tvilt på at hun kom til å takle dette helt supert! Er som du sier mye værre med mammahjertet ja! Må jo være utrolig rart å ikke ha henne med seg, har jo hatt henne rundt deg så godt som 24 timer i et helt år så det er jo en helt naturlig reaksjon du har! Stooooooor klem til deg
Tussi og Maja Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Så fint at Mia trives i bhg! Hun er jo en ektiv og selvstendig liten frøken, så det var jo ingen bombe at hun skulle trives;-) Og jeg må jo si at det hadde vært rart hvis du ikke synes det var trist. En helt naturlig reaksjon! Men det er jo bra det ikke er henne som er trist når du går, da hadde det nok vært tusen ganger værre...
Millapril Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Ja, det er jo litt brå overgang fra å være der for henne hele tiden, til at hun plutselig klarer seg uten deg en dag.. Jeg kjenner jeg gruer meg til det. Men håper og tror jo at de er i de beste hender selv om vi ikke er der. Jeg synes du er heldig som får en hel uke til tilvenning og som er så nær henne når hun du begynner å jobbe. Du slipper å stresse av gårde for å rekke henting, sitte i kø og kaste bort verdifull baby-mamma-tid. Dere får jo kose tid i bilen! Du får holde ut og være glad du har en sånn vanvittig herlig jente som tilpasser seg så lett som bare det.
Två små trollungar Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Så fint at det går bra i bhg for Mia! Hun kommer helt sikkert til å trives kjempegodt! Det gjør i hvert fall Amanda. Jeg trur at Amanda ikke helt skjønnte det der med å bli levert i starten for da sa hun ikke noe som helst, så etter en-to uker begynte hun å være litt lei seg når jeg gikk (men det gikk over før jeg rakk å komme ut døra...). Det går helt sikkert bra for dere også! Men det er litt rart at de som vi trodde var helt avhengig av mammaen sin plutselig klarer seg helt fint uten oss! Tror nesten det er vanskeligere for mammane å levere i bhg enn hva det er for mange av de små...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå