millemopp Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Jeg hadde en SA i desember, men nå tror jeg at jeg er gravid igjen.. Jeg har ikke fått tatt en test enda, men jeg føler jeg har sterke symptomer som utrolig vonde og større bryster, TRØTT, veldig sulten, oppblåst og mye luft i magen - til tider litt uvel, og jeg har ikke fått mensen enda selv om det er på høy tid.. Men nå i et par dager har jeg hatt brunlig utflod. Går litt opp og ned med hvor mye, men aldri så mye at jeg trenger noe mer enn truseinnlegg. Nå er jeg redd for at det skal skje igjen. Noen trøstende ord fra noen gode sjeler?
mama73 m/tre søte små Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Som å høre min historie! Jeg hadde en SA i desember (8+1), og ble gravid igjen 2 uker etterpå! Jeg begynte med brunlig utflod/spotting noen dager før IKM, og var helt sikker på at mensen skulle komme. Jeg tok en test 3 dager før IKM og den var negativ. Det var nyttårsaften dagen etter og jeg drakk vin i god tro om at jeg ikke var gravid. Uff... Tok en ny test for sikkerhetsskyld 5 dager etterpå, og den var jammen positiv, men jeg var helt sikkert på at det var en beg SA da jeg fortsatt hadde brunlig utflod (måtte bruke truseinnlegg), og jeg hadde t.o.m. hatt to dager med litt rødt blod. Jeg gikk nesten å ventet på at mensen/SA skulle komme for fullt. FIkk time hos gynekolog, og i uke 5 kunne hun såvidt skimte et fosteranlegg, men ikke noe mer. Fikk også målt hCG og den steg! Jeg var nærmest i sjokk! Var så sikker på at dette skulle gå galt! Fikk ny UL to uker etter og vi så hjerteaktivitet:-) "Blødningene" ga seg ikke og vi fikk enda en ny ultralyd i uke 9 (8+2), og det var samtidig en milepæl da det var da jeg hadde SA forrige gang. Alt så normalt ut på ultralyd og fosteret beveget t.o.m på seg! En liten gullfisk som sparket :-) Gynekologen kunne bekrefte at alt så normalt ut og at det ikke var antydning til noen blødninger. Hun mente at blødningene/spottingen kom at skjøre slimhinner. Nå har jeg ikke hatt noe mer spotting etter det, og håper at alt fortsetter med å utvikle seg normalt framover:-) Skjønner godt at du er bekymret når du har vært gjennom en SA, men det er også faktisk helt vanlig med småblødninger tidlig i svangerskapet! Så ikke fortvil,- som du leser av min historie så kan dette gå veldig bra:-) Idag er jeg 9+2, og gleder meg til de magiske 12 ukene er over!:-) Lykke til!
Makko med to små gutter Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Du er vistnok ekstra fruktbar rett etter en abort. Og sjansen for at du har flere SA etterhverandre er vistnok ganske liten. Lykke til! Håper det går bra og at spiren klamrer seg fast :-)
Yesss Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Jeg hadde også en SA i desember og ble gravid igjen med en gang etterpå. Hadde ikke noe blødninger da slik du beskriver, men jeg hadde mens murringer, og gikk og ventet og ventet på mensen, tok tilslutt en test og den var positiv. Er i uke 11+5 nå og alt står bra til. Lykke til
millemopp Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2008 Å, tusen takk for svar! Jeg har egentlig tatt det veldig med ro, tenkt at dette sikkert ikke går, men jeg håper jo så inderlig likevel... Det er så godt å høre slike solskinnshistorier! Det er nok av triste historier her inne:)
millemopp Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2008 Det har jeg også hørt. Så jeg håper jeg slipper en SA til.. Dette er skummelt, for tankene flyr. Og da blir man så fort skuffet!! Takk for svar:)
Des-10 Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Hei:) Jeg har blødninger hver dag. Både lite og mye, brunt og rødt. Er 9+3 nå, og var på ultralyd på fredag. Alt sto bra til, og jordmor mente at blødningene ikke var noe farlige. Har også en venninne som blødde i 3 uker sammenhengende, og i dag har hun en nydelig datter på 5 år:) Så...blødninger betyr ikke at noe er galt. Men er du usikker kan du jo bli henvist til tidlig Ul eller ta en Hcg test:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå