Rekecabaret Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 når skjønner de konsekvensen av det de velger, og velger bort? en bekjent lar alltid sønnen velge om de skal gå ut eller ikke, han velger skjelden å gå ut, og mamman mener at han ikke er så glad i å være ute. han er 18 mnd. jeg mener han ikke vet hva han svarer på, ihvertfall ikke hva svaret innebærer!
dansejentes mamma Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Jenta vår bestemmer mykje sjølv, ho er 15 mnd. Men ikkje om vi skal ut eller ikkje. Ho bestemmer kor mykje ho skal spise, Og ho bestemmer ofte kva ho vil ha på seg. Ho bestemmer når vi skal lese, og ofte kva vi skal leike.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Jeg hadde aldri latt en på 18 mnd velge .Her er det jeg som bestemmer og sånn er det bare..De er ikke i stand til og ta sånne valg når de er så små..
Rekecabaret Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2008 takk, det er det jeg også mener. han blir jo ihvertfall ikke glad i å være ute når han får være inne hele tiden!
prekæs Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Det der er det dummeste jeg har hørt:) Her er nok sønnens tilfeldige nei en unnskyldning for mor til å slippe å lea seg.
Rekecabaret Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2008 i hvilken alder beggynner de å være bevisst i de valgene de tar da? når kan de begynne å velge selv?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 sånne valg må man nesten ta for ungen, hvor mye de skal ha på seg, hva de skal ha på seg, om man skal dra ut ol. Dette er ikke noe ungene kan ta stilling til før de er 2 år og gjerne over det.
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Helt fra de er små mener jeg de kan bestemme noen ting, som f.eks når de er mett, hva de vil leke med (innen rimlighetens grenser så klart)osv, men ting som går på hva som er best for dem som å være ute, kle skikkelig på seg, pusse tenner, sikring i bil osv lar jeg dem så klart ikke bestemme over selv, der bestemmer jeg og det kommer jeg til å gjøre lenge enda, og min eldste er 5 år!
Rekecabaret Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2008 jojo, det er jo klart. mener ikke sånne valg. jeg kommer til å gjøre det jeg mener er best for ungen min leeenge jeg også. mini får feks ikke lov til å bestemme om vi skal ut eller ikke, eller hvor mye klær osv! men har hørt at barn under 4 ikke forstår hva det innebærer å velge? de hører hva du sier, og skjønner ordene men ikke konsekvensen av valgene. at noe samtidig blir valgt bort, dette ble surrete. noen som skjønner hva jeg mener?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå