Gå til innhold

6+5 og veldig kvalm!!!


☆Mathilde

Anbefalte innlegg

Noen som har tips mot kvalme?

 

Har vel fått med meg de fleste kjærringråd og tips. Men kanskje det kan komme noen nye tips fra dere her inne! :)

 

I mitt første svangerskap var jeg ikke sååå plaget som jeg er denne gangen. Var riktignok litt kvalm da også, men nå er det virkelig verre. Det som er så trist er at det går veldig ut over humøret mitt. :/

Jeg føler ikke at jeg hittil har hatt noe glede av å være gravid. Merker ikke så mye til humørsvingninger, men humøret er jo helt elendig hele tiden pga denne kvalmen. Jeg klarer ikke være glad over at jeg er gravid. Det har bare blitt en negativ greie for meg pga kvalmen. Får håpe alle disse følelsene går over om noen uker. :)

 

Noen fler som har/har hatt det sånn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg er også superkvalm for tiden. Er ca like langt på vei som deg, og sliter virkelig med å få i meg mat pga denne kvalmen tar helt overhånd! Orker ikke tanken på visse typer mat, og alle lukter blir lett for mye!!

 

Jeg har fått et tips om å blande ut litt eplejuice i farris, da dette skal dempe kvalmen, samt å prøve en "varsom" oppvåkning på morgenen. Kvalmen skal visstnok være sterkere om man er trøtt og uopplagt (som om det er lett å unngå)... Så langt må jeg vel si at juicemixen funker til en viss grad, men den fjerner ikke alt. Dessuten kan det hende at man får lettere halsbrann av all den sure juicen. Så det beste er å veie ondene opp mot hverandre :)

 

Lykke til :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann med sitronsmak har faktisk fungert på meg. Jeg er superkvalm døgnet rundt, er i ca 6. uke jeg også, tydeligvis ikke en god periode for kvalme :S Men skal prøve sea-band, er villig til å prøve alt som kan hjelpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kom for fullt hos meg når jeg var 5+3... Så nå eter jeg marie kjeks konstant.. hjelper faktisk veldig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente kvalmen med en gang etter unnfangelsen, var kvalm i en 2-3 uker hele tiden, og nå har det endelig gitt seg litt, og er sjeldnere.

 

Kommer det tilbake etterhvert? Følte at det var bedre å være kvalm, enn å ha det slik som jeg har det nå. Følte at det var liv da, og nå blir jeg mer usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fytterakkern.. Nå er jeg 6+6, og det begynte på akkurat 6 uker og har bare blitt værre og værre. Kvalm hele dagen, utenom akkurat etter jeg har spist, så om det skal fortsette sånn blir jeg jo ganske feit før dette er over. Sitter på jobb og gjør ingenting utenom å tenke på at jeg er kvalm.

 

Tror jeg skal prøve sånt armbånd jeg og. Synes det veldig at det er et anti-kvalme armbånd? Har ikke sagt til noen enda (utenom pappaen da selvfølgelig) at jeg er gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurt å ha langermet genser, da synes de ikke :) eller noen pulsvanter utenpå evt. jeg må gå med jakke utenpå, for ingen på jobben får vite noe enda. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. hvordan går det med deg og kvalmen?? Nå er jeg 6+5 og er også blitt veldig kvalm. Det begynte på søndag da jeg var 6+3 og har blitt verre for hver dag. Mine beste tips er og spise ofte, jeg blir iallefall verst når jeg er sulten. Men ingen mat som frister meg, så kvalmen tar fort overhånd..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med svangerskapskvalme, men ved vanlig kvalme har jeg knaska på litt paprika og synes det har hjulpet. Du kan jo prøve.. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var utrolig kvalm selv fra uke 4/5 og helt frem til nå i uke 9. Men siste dagene har jeg ikke merket noen ting!!! Og heldigvis for det... Ser du har fått mange gode tips, så skriver dette egentlig bare for å være snill og si at du trenger ikke å være kvalm i flere uker, det kan gå over tidligere, slik som hos meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I mitt forrige svangerskap kastet jeg opp i nesten 9 mnd.. ingen ting hjalp. Dette svangerskapet begynte akkurat likt.. Har vært en gang til akkupunktur og kvalmen er nesten helt borte.. Helt utrolig. Så jeg anbefaler å finne en autorisert akkupunktør og prøv selv. Det er verdt forsøket. Jeg fikk beskjed om at nesten alle blir hjulpet. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...