*Joa* Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Hvordan er barnas dag?? Hva gjør de?? Jobber i friluftsbarnehage selv og synes det kunne vært morsomt å høre hvordan andre barnehager gjør det. Hva liker dere best med barnehagen deres?? Hva liker dere minst?? Andre erfaringer dere vil dere??
*Joa* Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. februar 2008 Ingen som har barn i friluftsbarnehage?? Dere vet ikke hva deres barn går glipp av:....
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 hm...mine går i naturbarnehage og er stort sett ute hele tiden...er det noe av det samme kanskje??
*Joa* Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2008 Ja, det er nok samme prinsippet:) Fortell litt da om du gidder?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Har barn i naturbarnehage og de ER ute hele tiden. Kan kanskje driste seg til å være inne den aller siste timen før det stenger, men ellers er de for det meste ute ja. Det er ingen ting jeg misliker med barnehagen til lille. Liker: - at lederen og pedagog er menn - de går masse på ski - aker i bratte bakker og ingen sutrete tanter som sier at alt er farlig - de spikker med tollekniv, sager med ordentlige sager, hamrer og spikrer - lager hytter i trærne - har ingen ordinære lekeapparater, men har bygget huske i trær og karusell selv - har gapahuk og lavvo til å være i når de spiser om det er sikkelig plaskevær - de voksne er alltid med barna i leken. ingen som sitter å har kaffe-pauser eller røyker. - den ligger i en gedigen bratt nedoverbakke mitt i skogen -det beiter sauer og kuer rundt om i beitesesongen - fuglene er så tamme at de kan mate de fra handen - de dyrker squash, jordbær og andre ting på våren - de går på sopptur og steker de over bålet -de har alltid bål å varme seg på -har kunsttimer - har mulighet til å styre dagen sin selv og hva de har lyst å gjøre - ingen fast plan annet en lunch og frukt og evt filosofitimen for 5årigene jeg kan holde på i det uendelige!
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Min sønn på 4år går på naturgruppe de er ute fra kl.10-15.30 og gjør de samme tingene som tinkerbell skriver! Men guttungen har klaget på at han har måttet på tur hver dag, men jeg ser det an, han må nok vennes til det slik at han liker det, han har bare gått der i par uker, for gutten min er aktiv og har bare godt av det, men han elsker å være inne den siste timen før jeg henter han. *Jo* har du erfaring med barn som har klaget, jeg har faktisk forresten ikke hørt han klage denne uken ;O) kanskje han har vendt seg til det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå