Krusemynthe Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Var på vanlig svangerskapskontroll hos legen min i dag. Han er utrolig dyktig og grundig, og jeg stoler veldig på han. Alt gikk som planlagt- helt til han ikke fant hjertelyden på babyen. Og han prøvde ganske lenge. Han ble litt blek og forsikret meg hundre ganger at han pleide å finne den, men det HENDTE at barna lå slik til at det var vanskelig. Så ordnet han med en annen lege på samme legesenter som kunne ta en ultralyd der og da. Jeg "likte" jo ikke at han ikke fant hjertelyden, men jeg var heller ikke redd, for jeg hadde kjent liv rett før jeg gikk inn og hadde ingen følelse av at noe var galt. Tror legen var atskillig mer nervøs enn meg - og garanterte at jeg skulle få UL innen en halvtime. Men jeg hadde ikke engang satt meg ned på venteværelset før han kom tilbake og viste meg inn til UL-legen. Og der var alt i skjønneste orden. 138 slag i minuttet og masse bevegelse:-) ...og jeg fikk en ny sniktitt på "astronauten" og til og med sett kjønnet ( noe vi ikke fikk til på ordinær UL). Så aldri så galt...:-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Så godt å få sett at alt er i orden :-) Vil du dele kjønnet med oss her inne eller? Klæm
Krusemynthe Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2008 oops... Vi har egentlig ikke bestemt oss for om vi bare skal vite det selv, eller å informere rundt om kring. Det var derfor jeg ikke skrev det i går. Men jeg er jo ganske anonym...så OKAY!! Vi får en gutt!!! ...og jeg som var SÅ sikker på at det var ei jente;-) Men vi har begge kjønn fra før, så det er helt hipp som happ. Vi er bare glade!!
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Gratulerer så mye med gutten. Det ser ut som om vi også venter en guttebass, men stoler ikke 100 % på UL da den var når jeg var 13+4. Blir spennende på ordinær UL. Så flink lege du har da? Han skulle jeg gjerne gått til, jeg har stort sett bare vært skikkelig misfornøyd med mine fastleger, har byttet 2 ganger de siste mnd, da man gambler litt på hvem man velger. Siste legen jeg byttet til var veldig flink, grundig og hyggelig, så kanskje jeg har truffet jackpot denne gangen!! Rart det med følelsen, jeg har følt på meg gutt, men alle kjerringråd har stemt på jente, så jeg har vært usikker.. Men vi har en jente fra før, så gutt er midt i blinken for oss!!
Krusemynthe Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2008 Ja, jeg har har vedens beste lege!!! Han flyttet fra min komkune for noen år siden ,men jeg kjører GJERNE gjennom tre kommuner for å fortsette hos han. Bor på det sentrale østland, så det tar i praksis bare en hlavtime uansett!! Faktisk så fortalte noen at han hadde redusert antall pasienter (dvs han velger å gå ned i lønn) for å få bedre tid til de pasientene han har! Sånt står det respekt av!! Nettopp fordi han er så flink og grundig blir jeg ikke redd etter slike funn som i går, for jeg veit at han kommer til å sørge for at alt som kan gjøres blir gjort! Det er godt, både når det gjelder meg selv og de gangene ungene er der.
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Så utrolig bra for dere! Det kan virke som om den nye legen min er av samme kaliber, satt og så på meg mens jeg fortalte, istedetfor å stirre rett på datamaskinen som stort sett alle gjør.. Han jeg har også har ikke full pott med pasienter, men jeg vet ikke om det er for å jobbe mindre eller ha bedre tid, det kan jo diskuteres.. Det viktigste er at du føler du blir tatt alvorlig når man kommer med barna, det var en av grunnene til at jeg skiftet fastlege i desember, kom ikke til når snuppa helt tydelig hadde kraftig urinveisinfeksjon, og måtte istedet sitte i 7 timer på legevakten.. Da ble jeg litt sur, da de skal ta alt med små barn alvorlig.. En annen grunn var at jeg spurte legen om jeg kunne få epidural pga en tatovering, hvorpå han svarte at; Epidural er ikke det sånn du får i underlivet det? Jeg bare så på ham med forskrekkede øyne, så sier han: Jeg er ikke akkurat ekspert på området. VEL, det er helt tydelig.. ha ha
thheeoo Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Ikke alltid man hører hjertelyden på det tidspunktet i svangerskapet. Blir lettere når babyen blir litt større. Trodde de fleste leger og jordmødre hadde erfart det flere ganger, så skjønner at du blir nervøs når legen selv er det. Bra alt ordnet seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå