Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke kommer til å gifte meg.. Heller ikke ha bryllupsreise. 40-50 000,- på å gifte seg synes jeg høres helt hårreisende ut. Da måtte jeg hatt rike foreldre da, og det har jeg ikke. Ikke vinner jeg i lotto heller. Ønsker meg et nytt kjøkken til 90 000,- jeg, det vi har er et falleferdig et fra 1975. Men tror ikke det er bare bare å få lån til kjøkken heller. Og tro meg, både jeg og gubben har greie jobber. Og så har vi vært sammen i snart 10 år uten å reise til syden, så noen tur til 20-30 000,- kommer heller ikke på tale med det første.. Jeg rundet 30 for noen år siden, men har da heller aldri vært oppe i fly en gang. Burde vel bare smile og glede seg på andres vegne, men det er ikke bestandig like enkelt..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 og poenget var??? at vi skal synes synd på deg? det er jo forskjellig hva folk vil bruke penger på; noen prioriterer bryllup andre oppussing...!! synd for deg at du er så misunnelig på de som prioriterer å bruke penger på bryllupsfest og bryllupsreise!!
lutefisk Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Uff, det her hørtes faktisk skikkelig stusselig ut. Hadde du vært fornøyd med et over 30 år gammelt kjøkken, så hadde jeg ikke reagert. Men sånn som du skriver innlegget ditt, så høres det bare helt utrolig stusselig ut. Greit nok at dere ikke prioriterer penger på bryllup, men sett av penger til nytt kjøkken da vel. Og unn dere for all del en tur til utlandet! Ble helt nedfor av å lese innlegget ditt. Får inntrykk av at dere bor i ei gammal rønne, og drømmer om et bedre liv, men av en eller annen grunn ikke gjør noe med det. Du sier at dere har grei inntekt, og da har jeg et forslag: spar opp penger og kjøp kjøkkenet på IKEA. Grei pris, og overraskende god kvalitet. Hvis du vil gifte deg, så hold et bryllup DERE har råd til. Trenger jo ikke være ekstravagant for å være koselig. Og kom deg opp i et fly (med mindre du har flyskrekk). Det finnes reisepakker til fjerne strøk for 2000,- for en uke. Skjønner ikke helt hva du vil med innlegget ditt. Synes du det er hårreisende at noen tar seg råd/ har råd til å gifte seg, eller sliter du med å glede deg på andres vegne fordi du ikke har råd til å gifte deg selv?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Uff ja, kan nok være litt misunnelig på de som har råd til alt det de vil her i livet. Joda, gleder meg over de som gifter seg og har det koselig med fest og bryllupsreise og hele pakka. Men problemet er vel kanskje å forstå hvordan noen kan ha råd til å bruke SÅ MASSE penger på noe som ikke er livsviktig på en måte. Men jeg har jo selvfølgelig ikke noe med hvordan andre prioriterer pengebruken sin. Jeg har bare litt vanskelig med å forstå hvor folk får penger fra av og til. Har sett så mange nyetablerte rundt omkring, de bygger nye hus i flere etasjer, sparer ikke på noe, kjører rundt i nye råflotte biler osv. Hvordan klarer de det??? Har de ranet en bank eller arvet en gammel onkel? Tror ikke det for de fleste. Vi sitter nå her med en passelig gjeld på rundt 1mill, to gamle biler uten lån på, og sliter med at pengesekken gjerne er tom en uke før lønn. Ikke fordi vi sløser på noe som helst vis. Så det er bare derfor jeg reagerer litt på pengebruken til folk, og ikke skjønner hvordan de kan ha råd til alt.. "Rønna" vår er barndomshjemmet mitt. Det er like gammelt som meg, og har ikke blitt pusset opp før, så vi har gjort så godt vi kan. Vi gjør det meste selv for å slippe å betale dyre håndverkere. Skulle gjerne satt av litt penger hvis det hadde vært noe å sette av. Får håpe på litt arv om noen år
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Vel - her hos oss er vi en student og en i full jobb. Vi har både boliglån og studielån, men klarer likevel å spare. Vi tar absolutt ikke opp lån for å gifte oss. Men, vi har ikke bil - så der sparer vi jo masse penger, og vi bor to personer på 45 m2, så det er ikke mye vi har i strømregning f.eks., i forhold til folk som må varme opp et helt hus... Ferie unner vi oss både titt og ofte, selv jeg som student klarer å spare opp til det ved å jobbe deltid ved siden av studiene. Vet ikke hvordan dere har ordnet dere som ikke har råd til dette, men det høres trist ut. Dere bør kanskje ha en gjennomgang av økonomien - kanskje er der ting dere bruker mer penger på enn nødvendig?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Vell.. Vi er jo godt etablerte og har to barn, og med penger til barnehage og SFO så flyr det ganske mange tusen ut hver måned. Vi har jo kjøpt oss et hus som er rimeligere enn å bygge nytt. Det har varmepumpe, så vi sparer en del på strøm der. Det er på under 120kvm boareal, så det er ikke spesielt stort. Vi kjører som sagt to gamle biler uten lån på. Bil er vi avhengig av begge to, da vi bor litt avsides til. Vel.. skal slutte og syte jeg Var bare et uhell at jeg havnet her, trykket bare feil på venstre sida. Tviler på at økonomien gjør at jeg kommer innom senere. Blir det bryllup, blir det nok bare meg og min kjære på et kontor, uten dyr kjole og dyrt selskap. Syns det er litt sløseri da, selv om alle gjør som de vil med pengene sine. Men jeg kunne godt tenkt meg de for å kjøpe meg ny bil istedet jeg Økonomi er ikke bestandig rettferdig.. Som min mor som har levd lenge, jobbet i flere år, og så går far i fra henne, og hun må leie en liten leilighet som passer best for studenter, fordi hun aldri kan få råd til å kjøpe seg noe når hun har blitt igjen alene. Vel vel, sånn er livet. Trodde kanskje et "normalt" greit bryllup for den vanlige mann i gata kunne ha et budsjett på kanskje 10-15 000,- jeg. At det var forbeholdt kjendisene å bruke så sinnsykt mye penger på et bryllup.
lutefisk Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Det er utrolig kjedelig med så trang økonomi. Vi sitter ikke igjen med rare greiene etter hver mnd vi heller. Men når det gjelder bryllupet så betaler vi litt selv, og er så heldige å få hjelp av foreldre på begge sider. Det setter vi utrolig stor pris på, og tar det overhodet ikke for gitt. Jeg kunne like gjerne tenke meg å gifte meg på Tinghuset. Det viktigste for meg er å bli gift. Er enig i at det er folk der ute som bruker mer penger enn hva jeg kunne tenke meg å bruke, men man prioriterer forskjellig. Håper du får råd til drømmekjøkkenet ditt en dag. Og kanskje det blir en liten ferie etterhvert... :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå