Nobba Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Gutten vår er snart for stor for MaxiCosien sin, og vi har begynt å tenke på nytt sete. Men det er jo en jungel... Han kommer nok til å bli en lang krabat, så vi må velge et sete som blir behagelig etterhvert som han vokser.. Noen som har erfaring med hva vi bør tenke på ? Det skal selvsagt være bakovervendt, men bør det være en kombistol slik at vi kan snu det dersom bena blir for lange....? Og bør vi kjøpe en stol som går opp til 25 kg - eller til 18? Noen som vil gi meg noen gode råd?
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Jeg ville kjøpt en stol som var enten 0-18 kg eller 9-18 kg, når barnet er 18 kg er det antagelig rundt 4 år (en gjennomsnittelig 4 åring veier ca 18 kg) og da pleier man som oftest å snu dem til forovervendt uansett for da begynner det å bli trangt å sitte bakover. Når man snur barnet fremover og barnet er over 15 kg er det like greit å bruke beltestol, altså sånn pute med rygg og bilens egne seler. De stolene går fra 15-36 kg. Vi har et BeSafe izi Kid sete (0-18 kg), som vi er veldig fornøyd med, er mye samme som izi Kombi men vårt kan bare stå bakovervendt, det andre kan snus. Vi prøvde mange seter i bilen før vi endte på izi kid setet,synes definitivt det står mest stødig og var mest romslig for barnet. Vår mellomste brukte det, bakovervendt, til han var 3 år og 4 mnd :-)
*mamma*til*markus* Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Graco setet er jeg veldig fornøyd med.. Vi hadde det merke i både stol nr 1 og 2. det er både bakovervendt og forovervendt og fra 15-25kg. det er kjøpt i sverige og kostet 1990kr.. Vil virkelig anbefale og kjøpe mye barneutstyr i sverige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå