lille2 Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Jeg er gravid i uke 8. Mistenker at jeg kanskje har fått urinveisinfeksjon. Kan det være farlig for barnet? Bør jeg gå til legen?
babysjuk82 Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Er ikke farlig.men du må t legen og få behandling. Drikk my appelsinjuice:-)
lille2 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 Da skal jeg levere urinprøve hos legen i morgen? Men det kan ikke skade fosteret på noen måte vel?
Patetica fåkksi Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Nei det er ikke farlig for fosteret, problemet med urinveisinfeksjon er at om du gaar med det for lenge uten behandling kan det gaa utover nyrene dine. Og naar man er gravid er det vanlig aa ikke merke symptomer paa urinveisinfeksjon.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Man kan få nyrebekkenbetennelse hvis bakteriene vandrer videre oppover. Jeg vet ikke hvordan du tror du har det, men noen tegn er jo svie ved vannlatning og en "dump" følelse over blæra og hyppigere vannlatning. To av disse føler jeg jeg har nå, har ikke sviinga. Be legen sende urinprøven til bakterie dyrking før du tar noe pencilin, Når man er gravid så kan hvite blodceller letter komme seg gjennom sammen urinen der urinen blir lagd, og jeg hadde utslag på 3+ mange ganger, men hadde ikke uvi. Jeg er ikke for å ta for mye pencilin, særlig ikke når man er gravid, derfor anbefalder jeg at du venter til bakteriedyrkinga, så sant du ikke har store plager nå, og crp'en din er fin. Lykke til
mama73 m/tre søte små Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Man kan også kjøpe "test selv- tester" på apoteket hvis du vil ha svar med engang :-)
Sonata08 Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Hadde problemer med nesten kronisk urinveisinfeksjon i flere år, og et av årene var jeg gravid... Det ble mange antibiotikakurer, og mang en bekymring mens jeg gikk gravid. Senere fikk jeg tips om tranebærkapsler som jeg begynte å ta forebyggende og doblet dosen så snart jeg kjente symptomer. De har fungert veldig bra for meg. Har ikke hatt urinveisinfeksjon på 6 år :-))
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 neida. tranebær og c-vitamin hjelper mot dette;o)
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Vann med sitron skal også hjelpe, og å drikke vann regelmessig for å få skylt igjennom.
Fullrulle86 Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 viss en går med uvi for lenge kan man få en SA. derfor tar en det ganske alvorlig når en gravid får uvi. Men ellers tar fosteret ingen skade av det:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå