Gå til innhold

gutt 16 mnd nekter å gå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten våres på 16 mnd nekter å gå... har alle plasser der han kan holde seg,men så fort vi prøver oss på noe mer,setter han seg ned og krabber avgårde... noen fler med slik erfaring?! tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår er like dan! Hun ble akkurat 16 mnd, og vil ikke gå alene. Hun er livredd for å slippe seg, men elsker å vandre rundt fra stol til bord, og hun kan godt trille ting bare de ikke går for fort =) hehehe..! Det tryggeste er å åle seg fram på rompa eller krype rundt. Der er hun som en vind!! =) Din også??

Skrevet

Vår gutt var også sånn,ville kunn går rundt bordet og når vi prøvde å lure han så satt han seg rett ned på rompa og krabba.Men da han var 17mnd og ei uke så plutselig så gikk han gitt,Vi bare kikket forskrekket fordi det hadde vi aldri trodd utifra åssen han var dagen i forvegen,

Di går når di er klare for det,plutselig er det tulla di som slipper seg uten forvarsel og du sitter å kikker forskrekket på;)

Skrevet

Sorry...gutten din som går hehe,ikke tulla:)

Skrevet

det er veldig godt å høre at det er flere enn bare vår :)

du beskriver han helt!! :)

kjempestas og trille rundt på ting og bevege seg rundt i rommet,så lenge han holder i noe... for en mnd siden så lurte vi han til å gå,hold han i kragen og gikk bak han,plutselig så slapp vi og han gikk som bare det---> helt til han fant ut hva han gjorde.. etter dette har vi ikke fått lov til å holde han i hendene å gå i det hele tatt nesten,bare korte strekker om gangen..det er pysa si det..livredd for å gå...

Skrevet

skjønte hva du mente muselusa :)

veit jo egentlig veldig godt at de går når de er klare for det.. men jeg begynner å bli veldig klar for det NÅ..hehe..

tenkte ikke over det før han var rundt 13 mnd,men da syns jeg det var på tide.. dere kjenner vel igjen alle spm " har han begynt å gå i jula" ol..hehe...

også begynner man jo å lure på om det kan være noe galt...spekulerer i det meste..

men håper det blir sånn her også,gå over natten..for det hakke vært noe utvikling her på en stund..iallefall 5 mnd.. så håper han slipper seg nå :) *venter*

Skrevet

Sånn "pyse" har jeg også. :)

Han tør rett og slett ikke gå. HAn tok sine første steg på egen hånd uten støtte for 2mnd. Innimellom kan han gå noen skritt uten støtte om han glemmer seg, men ikke ellers. Nekter til og med gå om vi ikke holder han i begge hender. :)

Han er 16mnd forresten.

Skrevet

det letter på "frustrasjonen" og høre sånn...!

ikke misforstå,det preger ikke hverdagen,eller mitt forhold til herligheten vår... men har jo trodd at han "var den eneste i verden" som ikke gikk da har er 16 mnd :D hehe.. sånn er det å være utolmodig ;P han må jo bare ta dne tiden han trenger,og jeg syns det jo er kjempesøtt at han som ellers skal være så utrolig tøff begynner å grine hvis han mister taket i noe. hihi...

Skrevet

Tullemor gikk først helt selv sist måned 19 måneder =0). Tok oss en tur til syden der gikk hun mye barbein og med lite tøy. Da vi kom hjem kom hun vadrene alene fra kjøkkenet =0)

Skrevet

Så med andre ord er det kanskje en sydentur som hjelper :D heh...

så gøy å høre andres erfaringer :) takker for alle innlegg så langt-koselig med flere :)

Skrevet

Lang krabbeperiode er bare gunstig for barnet, det fremmer utviklingen av hjernen (er noe med koordinasjonen av hjernehalvdelene). Det er stor variasjon blant disse små, noen slipper seg før andre;) Høres jo ut som det ikke er mye som gjenstår da:)

Skrevet

Vi har hatt det akkurat likt selv og snuppa vår slapp seg ordentlig først I DAG!!! :o) 18 1/2 mnd gammel ...

Skrevet

Så gøy da. :D

Gleder meg til det er vår tur.

Skrevet

Gutten vår er 16,5 mnd, og foretrekker også krabbingen enda. Går veldig stødig med støtte, f.eks rundt bord, el med gåbilen sin. Han kan også gå helt uten støtte ca 10 meter, uten problemer. Men han setter seg heller ned, og krabber dit... Tror det er litt gammel vane jeg, at han "glemmer" at han kan det. Virker litt sånn, men det blir vel en dag, men nå begynner mamma og bli utålmodig ja, hehe.... :P

Skrevet

Gratulerer Maria,mammaen til Isabell-endelig slapp hun seg si ;)

det blir vel snart våres tur også...!

idag tok jeg av sokkene til gutten våres,og han virket mer motivert en noen gang,bedre gripetak da... så nå er det barbeint hjemme frem til han slipper seg :D :D må jo prøve noe for å fremme det...

men for all del,dette styrer han selv..

Anonym =

Skrevet

lillegutt gikk ett par skritt alene på 1års dagen sin det er snart en måned siden nå og han har ikke tort mere emn går når vi holder ahn i hendene da og etter den dagen han gikk har han beynt å krabbe på alle 4! før det brukte han sin egen teknikk. mamma sa at jeg var akkurat likedan og gikk når jeg var 14 mnd litt stolt jeg da over at gutten min ligneer på meg hihi blir spennende å se om han går når han er 14 mnd da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...