Gå til innhold

Brystpumpe.. Håndpumpe eller elektrisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Har hørt så lite om det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale elektrisk. Med mindre du renner over av melk er det veldig tungt med håndpumpe. Jeg kjøpte begge deler men med den manuelle var jeg helt sliten i armen før overhodet melka kom. Medela elektrisk er veldig god.

Skrevet

Kommer veldig ann på hvor mye og hvor lenge du kommer til og amme. Men somregel holder det lenge med en manuell håndpumpe hvis du ammer flere ganger daglig (hvert måltid kan du si). Hvis det går litt lengre mellom hver gang man ammer, og kanskje hvis man pumper mer enn man ammer, kan det hjelpe m/en elektrisk pumpe for og oke melkestrommen/produskjonen litt.

Har selv brukt håndpumpen til Avent 2 ganger for. tenkte litt på kombi pumpen denne gangen, elektisk og manuell i en kit. Den koster en god del mer. Jeg endte opp med den samme manuell pumpen denne gangen også, siden jeg kommer til og være hjemmeværende og amme regelmessig denne gangen også, og da har jeg grei erfaring med den.

Lykke til,

Skrevet

Hvor mye koster deb Medela-pumpen? Er det på apoteket jeg kan kjøpe den?

Skrevet

Vet ikke om de selger på apotek. Jeg hadde solgt min fra forrige og måtte kjøpe på ny nå. Kjøpte på barnas hus. Hadde en til rundt 1100, men den jeg har erfaring med heter mini -et eller annet og kostet rundt 800.-

Skrevet

De sleger bryst pumper både på Babyshop og Barnas Hus f.eks. Sikkert apoteket også? Jeg 'rant' aldri akkurat over med melk, men hadde som sagt aldri problemer med og få til en god melkestrom m/en håndpumpe. Etter 2-3 trykk sitter vakumet godt og foles ikke ubehagelig, og jeg fikk en god strom av melk. Så det er nok veldig individuelt, man må kanskje prove seg litt fram. Hvis du kjoper en manuell forst og ikke foler at det går, så kan du kanskje oppgradere senere hvis det trengs litt 'hjelp'. jeg provde en elektrisk en gang, og folte meg litt som en ku. Men det er sikkert bare forste gangen. Vet ikke...

Kanskje du har en mor som også ammet? Ofte er det likt for mor og datter!? Lykke til igjen!

Skrevet

Takk for svar! Lykke til dere også! Blir litt stresset av alt amme-maset.. Er jo ikke sikkert jeg får det til...

Skrevet

Glemte og si at en slik Avent manuell pumpe kostet da kr 499,- på barnas hus.

Skrevet

Ikke stress! Går det ikke så går det ikke. Da har du hvertfall provd. Bare husk at dette nytt for både deg og babyen, og det kan ta en mnd.'s tid for dere 'finner rytmen' sammen. Jeg husker mange fortvilede stunder de forste ukene med nr. 1. Men det blir lettere for hver uke som går når du finner ut hva som fungerer best for dere to. Om du ammer eller pumper, sitter eller lligger, for og 'få til' amming går det mye på det og kunne slappe av og kose seg med det. Det er virkelig helt spesiellt for mor og barn! Har mange gode minne stunder, slev på nattestid m/1 oye åpent. Dette går bra - kos deg med det!

Skrevet

Skulle vært flere som deg! Som har en fantastisk evne til å roe ned førstegangsfødende.. Ler.. Har du vurdert et yrke som jordmor ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...