Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte som vikar på ny arbeidsplass i desember, og har til nå bare fått kontrakt ut april. Har termin i midten av oktober. Hvordan skal jeg gjøre det dersom jeg ikke får forlenget vikariatet mitt?? Har jo bare jobbet i 5mnd da... Blir så lei av å gruble, overskygger litt gleden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke får forlenget det, sykmelder du deg når vikariatet er ferdig, eller like før det er ferdig. Da vil du få sykepenger, gjennomsnittet av det du har tjent, og det teller som inntekt, slik at du da får fødselspenger! :)

Skrevet

Ja, har tenkt på at det kanskje er det som må gjørest. Synest det er en ekkel tanke dersom jeg egentlig ikke har behov for sykemld da men...er jo litt surt å tape så mye penger også da... Men sykelmld gjelder altså selv om jeg ikke har jobb lenger?? Å hvordan bare får jeg en sykemld.??

Skrevet

Ja, sykemeldingen vil gjelde uansett:)

Bare si til legen din når den tid kommer, at du ikke greier mer pga bekkensmerter, tretthet osv... Du kan også nevne at du ikke får flere vakter pga det. Leger er snille når det gjelder sykemelding i svangerskapet:)

Skrevet

Tusen takk for svar, har tenkt så ufattelig mye på dette...

Skrevet

Dersom det skulle være slik at du ikke får forlenget kontrakten, men har jobbet før du begynte på den nye arbeidsplassen i desember, kan du gå tidligere ut i barselspermisjon (max. 3 mnd. før termin). Da har du jobbet 6 av de 10 siste mnd. før permisjon.

Skrevet

Jeg skjønner problemstillingen din veldig godt..men jeg blir dyktig provosert over denne holdningen til å sykemelde seg uten å ha (helsemessig) grunn til det!

Skrevet

Hei Betzy!

Forstår det du sier veldig godt, har ikke lyst til å bli sykemeldt uten grunn...håper jeg får meg jobb videre, og ikke minst holder meg frisk, så slipper jeg å tenke på det med sykemelding:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...