~La luna~ Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Noen som har litt erfaring, som vil dele nyttig tips til flyreisen/turen?? (Har reist i sør-Amerika før, men ikke med baby før. Sønnen min var 2,5år første gang vi reiste.) Tusen takk for all hjelp
pachamama Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Hei, Har ikke noe erfaring, men vi skal også til Argentina snart! Når reiser dere, og hvor i landet? Vi har en gutt på snart ti mnd og skal dit tre uker i mars. Buenos Aires, Iguazu og Mendoza m/omegn. Driver og forbereder nå og bruker nettet og Lonely Planet. Tips: Lonely Planet har en bok som heter Travel with children, mange tips og råd der. Kan bestilles på nettsiden deres. Og en ting til: på babyworld.com finnes en link hvor du kan søke opp ulike land og finne info om hvilke merker med babymat og utstyr som er tilgjengelig i landet.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 dere er vel klar over at det ikke anbefales at barn drar på så lange flyturer før de er 2 år? Pga den resirkulerte luften vil mange få luftveisinfeksjoner etter slike turer..
Legekjærringa Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Jeg reiste til Mexico med min sønn da han var 3,5mnd. Fullammet. Alt gikk kjempefint. Det gikk overraskende bra på flyet også...lang flytur. Han sov og spiste hele tiden. Jeg trodde noe var galt, var jo vant til kolikk og gruet meg til reisen. Men nei, ingen hyl og skrik. Ta med deg masse bleier, jeg tok med meg 1 for hver 2.times reise. Flere skift, tepper osv. Kan være kaldt på flyet. Sørg for at hun suger hele tiden mens flyet letter og lander, pga. trykket i ørene Mat og bleier, samt stelleprodukter er forskjellig standard enn her i Norge. Jeg skulle være borte i 6 uker så jeg kunne ikke ta med så mange bleier, men ta med det du får plass til. En god sinksalve og alle andre prod. hjemmefra. På flyet bruker du små reisestørrelser eller heller over på mindre flasker/krukker. Ta med deg grøtpakke og ev mat, da disse kan inneholde sukker og salt i utlandet. Du får nok ikke ha henne i sånn bag på veggen og må ha henne på fanget så ta med noe for å underholde henne også. Ev en sovepose så dere kan legge henne på gulvet for å avlaste armene. Så ett par gjøre det. Be om ekstra tepper og puter på flyet. Ellers kan du lese om tips i forskjellige bøker om barn, ev. boka " Med barn i baggasjen". (?) Lykke til. Dette var det jeg kom på i farten.
~La luna~ Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2008 Hei ) Oi, så moro. Vi reiser 28.februar, og dra hjem 2.april ) Skal leie hus i Pilar,som ligger i buenos aires, ellers farte mye rundt! Noen spes grunn til dere skal dit eller ? Min samboer er derfra, men bodd i norge hele livet, og kun vært i BA på ferie, sist i 1997. Denne gang skal han endelig møte familien på farssiden, og kanskje faren sin. (fått kontakt med ei tante, og 3 søskenbarn for noen måneder siden, og aldri sett hverken faren eller noe.. så blir spesielt..) Takk for tips Er visst litt å tenke på. Min sønn var 2,5år v første brasil reise, og da er de liksom så "store" i forhold.
~La luna~ Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2008 Takk for tips!! Ja, smart å ta med noen grøt pakker da, ikke tenkt så mye på at det er så stor forskjell siden det finnes nestle der. Nei, jeg får ikke sånn kurv/seng eller hva de kaller det. Håper å sitte ved en nødutgang el lign så vi får litt ekstra plass v beina. Tipper jeg skal skaffe meg den boka ) Står sikkert nyttige tips man ikke tenker over. vet du om man kan ha med paraplytrilla inn på flyet som håndbagasje? Vi har opphold i frankfurt i 6timer, og 5timer i säo paulo, så lettvindt å ha trilla selv..
Legekjærringa Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 sjekk med flyselskapet om dere kan ta med trilla. Noen tillater det og da er det jo greit. Tungvindt å sjekke inn baggasjen igjen hvis de ikke tillater det på neste fly.Jeg hadde muligheten til det, men valgte å ikke gjøre det, men min sønn var mindra da. Tok med babybjørn. Se om du kan få sjekket om det er baby lounge på flyplassen, det hadde de nemlig i Amsterdam - hvor du kan skifte, stelle og mate babyen i rolige omgivelser.
pachamama Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Hei igjen, Ingen spes grunn for oss å velge Argentina, annet enn at vi er veldig glad i reise, har gjort det mye og ønsker å fortsette med det. Ville ha et trygt, "enkelt" reisemål med bra klima på denne tiden av året og samtidig interessant reisemål for oss voksne(han bryr seg ikke så mye enda!), kjenner noen som har vært i Argentina og valgte det etter litt research. Er i BA fra 8-11 mars og så igjen fra 24-27. Kom på enda et tips: gutten vår er for stor for sånn seng på flyet, men vi har fått reservert de plassene hvor de sengene kan henges allikevel, for der er det ekstra benplass osv også. Så kan han ligge ved bena våre og sove, sett mange som har gjort det på tidligere turer. Ellers takk til annen poster med gode tips over her.
~La luna~ Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2008 Prøver å finne den linken på babyworld.com, men finner den ikke. Orker du hjelpe meg? ) takk i såfall.
~La luna~ Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. februar 2008 Okei:) Ja, det er nok et bra reisemål ) Håper dere får en fin tur dere også! Gamle er dere ? Vi har bestilt billetter igjennom seat24, men billettene er utstedt fra TAM.. Hvor ringer jeg da i såfall, dersom jeg skal høre om de kan reservere plasser ?
~La luna~ Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. februar 2008 Pachamama : Prøver å finne den linken på babyworld.com, men finner den ikke. Orker du hjelpe meg? ) takk i såfall.
Væren*78 Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 Hei malla*har født* Når du reiser med små barn har du ikke lov å sitte ved nødutgangen. Men jeg hadde ringt seat24 der du bestilte billettene for å høre om de kan forhåndsreservere sete til dere. Selv om de pleier å gjøre det automatisk for personer som reiser med småbarn,da disse ikke kan sitte "hvor som helst" det finnes restriksjoner på det. Men jeg hadde ringt for å høre.... Lykke til!
~La luna~ Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. februar 2008 Ok, da ringer jeg dit og sjekker )
pachamama Skrevet 13. februar 2008 #14 Skrevet 13. februar 2008 Da er jeg tilbake igjen...! Først, ang babyworld.com: velg Your baby i menyen til venstre. Så velger du Travelling with your baby(under all you need to know, høyre kolonne) og da finner du masse info! Den oversikten ligger øverst under Now we're here, travelling essentials - what you can buy... Når det gjelder det flysetet så flyr vi med Air France men bestilte via en eller annen nettside vi også. Ringte direkte til flyselskapet og de ordnet det. Det er ikke nødutgangen, men forrest i kabin-avdelingen liksom, akkurat ved skillet og i midterste seksjon. Det er der du ville fått sete med mindre barn også hvis du skulle hatt seng. Vi har forresten bestilt babymat på flyet også, men tar med egen mat som back-up! Når det gjelder noe en annen skrev over her om å ha med egen mat pga salt osv: min helsesøster sa at de tåler jo litt annen mat en periode, om ikke annet kan de leve lenge på bananer og toast! Hun anbefalte heller å ta med bleier, hvis de får reaksjoner pga parfyme e.l. i fremmede bleier er det verre. Sånn hvis du må velge pga plass i bagasjen altså, som vi må. Tar med en god del grøt, mme og noen middagsglass, og noen sånne små porsjonspakker med leverpostei til å ha på brød. De holder seg godt og tar lite plass. Og så mange bleier som vi kan! Og forøvrig er vi 33 og 34, og nå husker jeg ikke om du spurte om mer jeg....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå